Ik heb altijd erg veel last van me buik met ongesteldheid, is er iets wat de buikpijn verminderd?

Zou een aspirine werken of iets anders?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Als je een pijnstiller wilt gebruiken bij menstruatiepijn kun je het beste een NSAID gebruiken zoals ibuprofen, diclofenac of naproxen. Naproxen (naproxennatrium) is zelfs bijzonder geschikt, het vermindert de baarmoederkrampen en de pijn, zoals buikpijn en hoofdpijn. Ook de hoeveelheid bloedverlies kan door naproxen afnemen. Naproxen is ook de werkzame stof die in het merkmiddel Aleve feminax zit. Ik heb zelf de ervaring dat dit middel echt de hoeveelheid bloedverlies terugdringt en er is bij mij geen enkel middel dat zo snel de pijn van de krampen onderdrukt.

Bronnen:
http://www.12drogist.nl/aleve-feminax.html
http://www.apotheek.nl/Nieuws/Nieuws/Medic...

Mintthee. Help zooo goed, tenminste buj mij wel. Echt super!!

paracetamol (2 stuks tegelijk) werkt bij mij. Veel afleiding zoeken. Ik ga ook regelmatig lange stukken lopen.

Lekker warm houden helpt misschien, een warme kruik, lekker kopje thee, jezelf een beetje verwennen. En paracetamol. Eigenlijk heb ik er ook elke maand zeker twee nodig de eerste dag van mijn menstruatie. Daarna zakt de echt hevige buikpijn wel weer af. Toegevoegd na 50 seconden: Ik gebruik er trouwens zelden twee tegelijk, 1 per keer, als hij is uitgewerkt nog eentje. En de volgende dag gaat het dan meestal weer beter.

een warme kruik erop helpt goed. en idd afleiding, zoals wandelen, lezen, rustig door-werken en een spelletje bijvoorbeeld doen. sterkte hoor.

Een warm bad of een warme douche kunnen verlichting geven. Een warme kruik of een kersenpittenkussen op je buik helpen ook. Er bestaat ook een inwendige vaginale kruik de Vagitherm: http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/aandoeningen/28724-je-menstruatiepijn-bestrijden-met-de-vagitherm.html Als de pijn heel hevig is kun je 2 stuks paracetamol nemen. Lichaamsbeweging helpt ook, ook al heb je daar geen zin in. Ga eens een stukje wandelen. Het leid bovendien af van de pijn. Of ga op je rug liggen en doe met je benen in de lucht fietsbewegingen. (tip van mijn huisarts) Een onder rug massage is ook erg prettig. Vraag je partner (of iemand anders) om je onderrug zachtjes te masseren/wrijven. Dit werkt het beste na een warme douche of bad. De pil kan ook helpen tegen menstruatiepijn. Sinds ik die slik is de pijn met 75 procent verminderd.

Ik gebruik zelf altijd de menstuatie pillen van aleve werkt bij mij heel goed

Iets heel anders.... Je kan je vol stoppen met pillen of stil zitten met een kruik op je buik. Maar je kan ook het lichaamseigen middel tegen hoofdpijn, menstruatie en andere pijnen "activeren". Een orgasme... dit lost heel veel pijnen op. een bijkomend voordeel is dat door "veel" te masturberen tot een orgasme, dat de menstruatie ook korter duurt. Dus alleen maar voordelen, lekker minder pijn en kortere menstruatie iig een het proberen waard.

een lekker warme douche nemen, en jezelf helemaal verwennen, omdat je je waarschijnlijk ook chagrijnig bent in deze periode. Thee helpt bij mij ook, en soms helpen yogaoefeningen, om even helemaal tot rust te komen ook.

Iemand gaf mij de tip om geen drop te eten vlak voor mn ongesteldheid. Door het vasthouden van vocht scheelt dit best veel.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100