Ik heb altijd erg veel last van me buik met ongesteldheid, is er iets wat de buikpijn verminderd?

Zou een aspirine werken of iets anders?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.7K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik weet niet of je aan de pil bent maar dat heeft bij mij eigenlijk bijna alle klachten weggenomen. Het verschikt natuurlijk per persoon maar bij de meeste vrouwen helpt het echt heel erg goed de pijn en hoeveelheid bloedverlies te verminderen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik wil eigenlijk niet aan de pil beginnen, vriendin van me deed ook altijd de pil en als bijwerking had ze 9 weken ongesteldheid..

Het beste antwoord

Als je een pijnstiller wilt gebruiken bij menstruatiepijn kun je het beste een NSAID gebruiken zoals ibuprofen, diclofenac of naproxen.
Naproxen (naproxennatrium) is zelfs bijzonder geschikt, het vermindert de baarmoederkrampen en de pijn, zoals buikpijn en hoofdpijn. Ook de hoeveelheid bloedverlies kan door naproxen afnemen.
Naproxen is ook de werkzame stof die in het merkmiddel Aleve feminax zit.

Ik heb zelf de ervaring dat dit middel echt de hoeveelheid bloedverlies terugdringt en er is bij mij geen enkel middel dat zo snel de pijn van de krampen onderdrukt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
precies
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ ik heb exact dezelfde ervaring.

Andere antwoorden (9)

Mintthee. Help zooo goed, tenminste buj mij wel. Echt super!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
paracetamol (2 stuks tegelijk) werkt bij mij. Veel afleiding zoeken. Ik ga ook regelmatig lange stukken lopen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Lekker warm houden helpt misschien, een warme kruik, lekker kopje thee, jezelf een beetje verwennen.
En paracetamol. Eigenlijk heb ik er ook elke maand zeker twee nodig de eerste dag van mijn menstruatie. Daarna zakt de echt hevige buikpijn wel weer af.

Toegevoegd na 50 seconden:
Ik gebruik er trouwens zelden twee tegelijk, 1 per keer, als hij is uitgewerkt nog eentje. En de volgende dag gaat het dan meestal weer beter.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
twee stuks paracetamol 500 mg mag gerust. Echt geen enkel probleem! Maar als jij liever (evt voor je gevoel) eerst 1 inneemt is ook echt geen enkel probleem. Is maar net hoe erg je pijn hebt / ervaart.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Of gebruik een middel dat beter geschikt is tegen menstruatiekramp, zoals naproxen.
Ik gebruikte voorheen ook altijd paracetamol, maar sinds ik naproxen heb ontdekt ben ik genezen van die eeuwige zware menstruatiekrampen.
(ik heb geen aandelen hoor, maar het is voor mij zo een zegen dat ik nu eindelijk een goed middel heb gevonden dat ik het keer op keer blijf promoten bij iedereen die last heeft van menstruatiekramp)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nou, bruikbare tips zijn altijd welkom :-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een kruik niet doen! Ik heb een paar keer een kruik op m'n buik gehad en nu zit er een evengroot vierkant van donkerpaarse littekens die nooit meer weggaan. Erythema ab igne heet het. Echt lelijk en zeker de verlichting van de warmte niet waard.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan had je misschien je kruik wel wat warm, of niet? Als je gewoon een lekker warme kruik hebt, of eventueel met een doek er omheen, zal dat niet gebeuren.
een warme kruik erop helpt goed.
en idd afleiding, zoals wandelen, lezen, rustig door-werken en een spelletje bijvoorbeeld doen.
sterkte hoor.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een warm bad of een warme douche kunnen verlichting geven. Een warme kruik of een kersenpittenkussen op je buik helpen ook.

Er bestaat ook een inwendige vaginale kruik de Vagitherm: http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/aandoeningen/28724-je-menstruatiepijn-bestrijden-met-de-vagitherm.html

Als de pijn heel hevig is kun je 2 stuks paracetamol nemen. Lichaamsbeweging helpt ook, ook al heb je daar geen zin in. Ga eens een stukje wandelen. Het leid bovendien af van de pijn. Of ga op je rug liggen en doe met je benen in de lucht fietsbewegingen. (tip van mijn huisarts)

Een onder rug massage is ook erg prettig. Vraag je partner (of iemand anders) om je onderrug zachtjes te masseren/wrijven. Dit werkt het beste na een warme douche of bad.

De pil kan ook helpen tegen menstruatiepijn. Sinds ik die slik is de pijn met 75 procent verminderd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik gebruik zelf altijd de menstuatie pillen van aleve werkt bij mij heel goed
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Iets heel anders....
Je kan je vol stoppen met pillen of stil zitten met een kruik op je buik.

Maar je kan ook het lichaamseigen middel tegen hoofdpijn, menstruatie en andere pijnen "activeren".

Een orgasme... dit lost heel veel pijnen op. een bijkomend voordeel is dat door "veel" te masturberen tot een orgasme, dat de menstruatie ook korter duurt.
Dus alleen maar voordelen, lekker minder pijn en kortere menstruatie

iig een het proberen waard.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
een lekker warme douche nemen, en jezelf helemaal verwennen, omdat je je waarschijnlijk ook chagrijnig bent in deze periode. Thee helpt bij mij ook, en soms helpen yogaoefeningen, om even helemaal tot rust te komen ook.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Iemand gaf mij de tip om geen drop te eten vlak voor mn ongesteldheid. Door het vasthouden van vocht scheelt dit best veel.