Tips voor als je bang bent alleen thuis?

Ik ben nu een paar weken alleen thuis omdat mijn ouders op vakantie zijn. We hebben een redelijk groot huis vriendinnen snappen dat ik bang ben alleen en proberen ook zoveel mogelijk langs te komen. Overdag gaat het prima maar vooral als het duister word schrik ik van elk geluidje. Vooral slapen is een ramp.

Iemand tips?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
34.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
kijk geen enge films de komende weken!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een optie is om volgende keer toch maar weer mee te gaan op vakantoe, al snap ik best dat jij dat misschien geen optie vindt
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Liekoo Bedankt voor je reactie Het probleem is het huis waar ik nu nog in woon is groot en staat tussen de velden Zelf ben ik daarom ook opzoek naar een kleiner huis ;-) --------------------------------------------------------------------- @ Allemaal bedankt voor jullie berichten er zitten er bij die wel helpen!

Het beste antwoord

Gewoon gaan slapen!

Als je ouders thuis zijn doe je dat waarschijnlijk ook!

Denk niet bij elk kraakje dat er boeven of inbrekers zijn, want die hoor je namelijk niet!

Wordt niet bang van geluiden of luchtverplaatsingen, want spoken bestaan niet.

Er zijn alleen geesten, maar daar zul jij geen last van hebben anders was je al bezocht!

EN verder..... leven is eten, drinken, genieten!
Nu heb je het rijk alleen, dus nodig die chippendales maar uit! Ik wil ook wel langs komen, maar een dansende rollade is niet echt fun!

succes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (30)

Zorg ervoor dat je bijvoorbeeld een muziekje aan hebt staan als je gaat slapen, en let niet teveel op alles om je heen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kijk een humor film voor je gaat slapen want dan zit je met je gedachten ergens anders, en doe alle lichten aan
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zet een lekker muziekje op, zet de tv aan, zorg dat er geluid om je heen is. En gewoon lekker bezig zijn met andere dingetjes. Als je echt heel bang bent 's nachts, kun je een lampje aan laten staan, of je gaat tv kijken in bed tot je in slaap valt.

Dit doe ik zelf namelijk ook altijd, en het werkt prima!
Ik zelf ben ook al 2 weken alleen thuis.

Succes!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Slaap met een lampje aan dat help of slaap op de bank als je je daar veiliger voelt of als je een huisdier hebt een hond ofzo slaap daarmee veder kan ik niks bedenken veel succes met je probleem!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
mag ik vragen hoe oud je bent?
ik zelf ben ook wel eens bang als het donker is. en als ik dan helemaal alleen ben! volgens mij snapt iedereen jou probleem wel. als ik jou was, zou ik afleiding zoeken. ga lekker op msn of twitter ofzo. ikzelf doe in het ergste geval (als ik het niet meer uithoud), ga ik spelletjes op spele.nl doen! haha, klinkt kinderachtig maar ik word er wel door afgeleid!

of zet de tv aan, kijk een leuke film en zet het geluid iets harder dan normaal.

wanneer je gaat slapen, kun je het beste even muziek nog opzetten voordat je slaapt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vraag of er elke dag een vriendin komt logeren, Gezellig en je bent niet meer bang. Ook kan je naar de radio luisteren met oortjes dan hoor je helemaal niks meer
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goed antwoord maar gossie wat moet zij dan ve vriendinnen hebben om elke nacht of somsmeerdere nachten elkaar een vriendin op bezoek te hebben:p
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan beter niet met oortjes gaan slapen dan kan je nog weleens stikken!
ga logeren bij vriendinnen als dat kan
En laat lampen aanstaan zet je liefelings muziek op bel je vriendinnen
Groetjes peunut guy
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Overtuig je ervan dat alle deuren gesloten zijn. Laat in de gang een klein lampje branden. Doe de gordijnen bij meerdere slaapkamers dicht, zodat het lijkt of er meer mensen in huis zijn. Zorg dat de telefoon snel gepakt kan worden, programmeer eventueel de eerste hulpnummers. Dan heb je alles bij elkaar toch redelijk wat zekerheid dat er niks kan gebeuren.
Amadea
12 jaar geleden
Een grappige film kijken, iets leuks doen op de computer, een leuk tijdschrift lezen. Gewoon niets eng doen. En er niet aan denken dat het donker is. En als je er toch per ongeluk aan denkt, denk aan het feit dat de kans klein is dat er ook maar iets gebeurt. Zoveel mogelijk lampen aanhouden is energieverspilling, maar wel heel handig in jouw geval. Ramen en deuren dicht houden gordijnen dicht zodat je niet ziet dat het donker is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heel herkenbaar! Ik heb er ook nog steeds last van als ik alleen ben!

Ik ga vaak een uur voor het donker word alle deuren af om ze op slot te doen en te checken en de gordijnen etc. te sluiten.
dan ga ik meteen al door naar boven met eventueel nog wat drinken mee om in bed nog te lezen of tv te kijken tot ik zo moe ben dat ik bijna meteen in slaap val. (desnoods met licht op de badkamer nog aan omdat dat beter voelt voor mij)
De deurbel zet ik uit want daar schrik ik me een ongeluk van, mijn beltoon gaat ook wat zachter zodat ik daar ook niet van schrik.
Een zacht muziekje zet ik nog wel eens aan maar nooit wat harder omdat ik dan juist eventuele rare geluiden niet kan horen (ik wil dan ook echt de controle overal over kunnen houden) en dat ritueel dan keer op keer...
Ik hoop dat je er iets bruikbaars uit kunt halen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn moeder zei altijd: "als je bang bent moet je gaan zingen!". Dat helpt echt! Als ik vroeger bang was als ik alleen thuis was dan ging ik zingend de trap op. Probeer het maar ;). Is er anders geen vriendin die bij je kan logeren in de tijd dat je ouders weg zijn?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het klinkt heel sarcastisch maar een verdedigingswapen is wat mij het veiligst laat voelen. Zoiets als een knuppel of stalen pijp.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat ik doe is/zijn de gordijnen dicht doen licht aan. Dan tv kijken of msn met een muziekje aan ik kan weleen spannende film kijken als het maar geen echte horror film is actie en een zachte thriller wel..voor ik op bed ga kijk ik even teennick ofzo gewoon lekker rustig!!dan doe ik de lichten uit houd 1 licht aan doe het licht in dehal aan doe dan het licht in de woonkamer uit dan doe ik het licht boven aan dan het licht in de hal uit dan gewoon boven mijn gang gaan en het licht in de overloop laten branden heel gedoe allemaal maarhethelpt mij wel!!ooh en ik doe de deuren van de andere kamers dicht omdat die lege zwarte gaten me bang maken..en heb altijd alle deuren opslot!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ga altijd, wat ik ook aan het doen ben, even met de hond praten als ik d'r zie. Het klinkt raar maar niemand die het eigenlijk weet want er is toch niemand. Wat ook helpt is denken dat je ouders er nog zijn en beneden zitten tv te kijken ofzoiets.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gewoon doen wat je altijd doet en waar je je prettig bij voelt. probeer zoveel mogelijk met vriendinnen te zijn of leuke dingen te doen dan is je gedachte er ook even af....succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er zijn al heel veel goede antwoorden gegeven waar je waarschijnlijk veel aan hebt. Weten de buren dat je alleen thuis bent? Vooral als je goed contact hebt is het fijn om te weten dat zij weten dat je alleen bent en dus een oogje in 't zeil houden. Hierdoor heb je misschien het gevoel dat je toch niet helemaal alleen bent, en voel je je wat veiliger!
Slaap lekker!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Inderdaad! dat is een goed idee de buren!
Hoi....Écht een lastig probleem,joh.

Er is al gezegd door iemand,dat je elke dag een vriendin zou kunnen laten komen slapen enzo,maar dan heb je inderdaad een legertje vriendinnen nodig,toch?

Ok,wat ík zou doen is tegen één goeie vriendin zeggen,van: "Hé,heb je zin om bij me te komen logeren voor een paar weken?Dan heb je gelijk vakantie en kunnen we overdag leuke dingen doen en 's avonds chille enzo"...zoiets dus zeggen en dan krijgen je 't nog gezellig ook!

Kunnen jullie b.v. samen koken,gamen of DVDtje/BlueRay'tje -film kijken of misschien ook 's een keertje uitgaan.

Wél dan ff de buren waarschuwen (dan kunnen die je huis in de gaten houden,k?)

Ok,ik hoop,dat je er wat mee kan doen..

Groetjes..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Doe (met alle lichten aan) een rondje door het huis om deuren af te sluiten en ramen dicht te doen.
Als je met je kamerdeur open slaapt, laat dan een licht in de gang of naastgelegen kamer aan zodat je wat licht hebt.
Maak een ritueel van het slapen gaan, bijvoorbeeld: lekker douchen tevoren, eenmaal in bed nog een kopje (kruiden!)thee drinken, zoiets.
Houd als dat een veilig gevoel geeft je telefoon in de buurt.
Kijk of je een keer een slaapfeestje kunt geven waarbij je vriendinnen blijven slapen (of jij bij je vriendinnen).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
super tips krijg je hier, ik zou ook kiezen voor een loge of gaan logeren, of pas op een hond ,ik zou me veilig voelen met een hond in de buurt. dan kun je het waken aan hem overlaten.
gebruik de tips die je krijgt, jij ging niet mee op vakantie, ik neem aan om te genieten, omdat je het rijk alleen had?........ dus kop er voor. probeer te genieten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb ik ook last van! Ik laat altijd zoveel mogelijk lampen aan... Maar focus op 1 ding, en niet op de rest om me heen, want dan denk je bij elk geluidje dat er iets is.. Maar inderdaad, muziek luisteren met oortjes en dan je ogen dicht is het allerbeste... Veel succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zet je lievelingsnummer op en ga dansen :D
Of ga naar SingChana.com en zing mee met je lievelingslied!
Zet intussen de tv aan en kijk er intussen naar.
En zet de lamp aan... :D
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vooral geen enge films bekijken, en zorg dat je de telefoon bij de hand houd - dan ben je wat zekerder.

Als je weet dat alle deuren dicht zijn, en er nooit wat in je buurt gebeurd, moet je je toch ook geen zorgen maken?

Zorg er wel voor dat het huis er zo normaal mogelijk uitziet, dan weet ook niemand dat je alleen thuis bent!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je ouders vertellen dat je bang bent alleen thuis, een beetje ouder oud daar dan rekening mee, en mag je voortaan vast ook mee op vakantie...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als 24-jarige wordt het anders wel tijd dat je leert alleen te zijn.
Belangrijk is het vooral voor jezelf gezellig te maken. Vind je het niet leuk alleen te zijn, nodig een vriendin uit, organiseer gezellig iets bv samen eten en koken, maar zorg niet dat je dingen gaat ontlopen thuis. Thuis is iets waar je je fijn moet voelen ;).. en anders een huisdier zoals een hond overwegen :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat probleem heb ik alleen 's avonds of als ik in het donker de trap op moet .. dan ren ik altijd als een idioot naar boven en spring k automatisch op me bed omdat me bed een veilige plek is voor me. Zoek ook z'on veilige plek, als je in je kamer prettig voel ga daar dan dingentjes doen zoals gamen, als je ps3 / xbox / wii heb kan je online leid goed af. Ga zoveel mogelijk met vrienden doen, shoppen, klote op skype, msn, webcammen met vrienden, tv kijken, naar de bios, naar het strand, zwembad, taart bakken. Bij familie op bezoek gaan. Ik ga vaak ook zingen en gitaar spelen. Ik vind het altijd grappig om in m'n tentje te slapen als ik alleen thuis ben, dat vind ik ook een veilige plek. Gewoon zoveel mogelijk afleiding zoeken en dingen doen die jij echt leuk vind. Elke nacht bij mensen logeren of mensen bij jou lijkt me niet echt een optie, kan natuurlijk wel aantal keren. Je kan met je vriendinnen bijv. smsen, als jullie allemaal apps kunnen downloaden kan je whatsapp downloaden en daarmee heletijd naar mekaar gratis ''smsen'' als je internetverbinding heb. Of scydo voor gratis te bellen. Ik heb ook altijd de tv aan of de muziek op en de ramen 's nachts dicht. Als je eredivisie heb op tv en je houd van voetbal kan je dat ook gaan kijken, ik kijk dat meestal ook dagen lang hele dag door.. lijkt saai, maar tijd is dan wel zo om.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vraag van iemand een grote hond te logeren. Is nog gezellig ook.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bel jou vrienden of vriendinnen als die bij jou mogen slapen !!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zorg ervoor dat je 's nachts als een blok kunt slapen en niet voor elk geluid wakker wordt. Dit bereik je door overdag heel intensief bezig te zijn met allerlei werk. Zorg dat je overdag veel arbeid verricht, gaat shoppen met je vriendinnen in beweging blijven. Maak een drukke dag van. 's Avonds ben je dan gewoon moe en als je dan eenmaal in slaap bent gevallen zul je niet gauw wakker worden. O ja nog iets ... drink niet teveel voor het slapen gaan want dan wordt je wakker omdat je naar de toilet moet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zet 's avonds een leuk muziekje aan zodat je de geluiden van buiten niet hoort. Vraag of je vriendinnen een paar keren kunnen blijven slapen. Kijk zeker geen enge films, ga wat eerder slapen als het nog een beetje licht is. En de beste tip, ga volgende keer mee op vakantie, dan ben je denk ik wat geruster. En nog een tip, vraag of iemand van je familie komt om bij je te zijn, misschien ook s'avonds. Veel succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb dit probleem zelf ook weleens thuis. Probeer gewoon zoveel mogelijk lekker in de woonkamer te blijven. Zet de TV extra hard aan, en neem er een borreltje bij! Durf je niet naar het toilet? Zet gewoon alle lampen aan! Ben je ook bij het slapen bang? Zet dan gewoon alle lichten aan. Je zult toch wel vanzelf in slaap komen!