Wat doe je aan depressie?

soms heb ik echt een hele negatie kijk op het leven de kleinste dingentjes kunnen me stemming doen omslaan. Ik wordt wel altijd gezien als een blije meid maar soms ben ik zo helemaal niet. ik denk ook dat ik last heb van filosofie (dat uis toch als je ergens heel erg veel over nadenkt?) Ik denk overal over na misschien heeft het daar ook mee te maken

alvast bedankt,,

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Door bijvoorbeeld de volgende foutieve gedachtenpatronen niet te volgen. Alles-of-niets-denken: U ziet alles zwart-wit. Als het resultaat van wat u doet niet helemaal perfect is, beziet u zichzelf als een volslagen mislukkeling. Te sterk generaliseren: U beschouwt één enkele negatieve gebeurtenis als een nimmer eindigend patroon van mislukkingen. Na een ruzie met een vriend zou u bijvoorbeeld kunnen concluderen: ’Ik verlies al mijn vrienden. Niets loopt goed af voor mij.’ Positieve dingen uitsluiten: U verwerpt positieve ervaringen door nadrukkelijk te beweren dat ze „niet tellen” of „dat u zo iets niet waard bent”. Door bij één enkel negatief detail stil te blijven staan, versombert uw hele kijk. Overhaaste conclusies trekken: U concludeert eigenmachtig dat iemand u niet mag, en u neemt niet de moeite dit na te trekken. Of u bent er absoluut van overtuigd dat de dingen altijd slecht aflopen. Opblazen of bagatelliseren: U overdrijft de belangrijkheid van dingen (zoals uw eigen fouten of de prestaties van iemand anders) of bagatelliseert dingen tot ze onbeduidend schijnen (uw eigen aantrekkelijke eigenschappen of de onvolmaaktheden van anderen). U maakt nachtmerrieachtige rampen van alledaagse negatieve gebeurtenissen. Personalisatie: U ziet uzelf als de oorzaak van een negatief voorval waar u in feite niet de voornaamste verantwoordelijkheid voor had. Gebaseerd op Feeling Good — The New Mood Therapy, door David D. Burns, arts

Blijf activiteiten ondernemen. Dat zorgt voor afleiding. Doe iets voor een ander. Wie goed doet goed ontmoet.

Koop een plastic speelgoedhamer. En tik jezelf er mee op je hoofd bij elke negatieve gedachte.

Zorg ervoor dat er altijd mensen voor jou in de buurt zijn (in een straal van 250m ofzoiets). En dat je, als je gaat huilen om iets in je negatieve tijd, dat er iemand bij je kan komen (zo snel mogelijk) om even een stevige knuffel te geven.

Bij een depressie heb je niet soms een hele negatieve kijk op het leven. Bij een depressie zit je in een diepe donkere put. Somberheid hoort bij het leven zoals vreugde, en pijn en blijdschap en verdriet en spanning. Veel nadenken over dingen kan heel positief zijn, als je maar weet hoe je het gebruiken kunt, zodat jij over dingen nadenkt en niet de dingen met jou op de loop gaan. Als jij denkt dat je stemmingswisselingen te extreem zijn en je niet in de puberteit zit bijvoorbeeld (dan is dit gevoel heel normaal), kun je met je huisarts overleggen of je er iets aan zou moeten/kunnen doen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100