hoe kom ik van een obsessie af die drama veroorzaakt?

ik heb 2 maanden geleden alle delen die op dvd zijn van twilight bekeken. ik ben er nu helemaal fan van, maar misschien iets te veel. ik schaam me er best voor. ik ben 14 en mijn vriendinnen vinden twilight redelijk. waarom ik zo geobserdeerd ben? ik vind de acteurs en het verhaal fantastisch. ik heb alle delen steeds opnieuw gekeken, kijk zoveel mogelijk twilight filmpjes op youtube, zoek foto's, informatie, nieuwtjes, ALLES! ik word er knettergek van. ik ben dol op twilight maar elk moment van de dag vergelijk ik met twilight. ik kijk er heel erg naar uit om de andere delen van twilight te zien. het is een grote obsessie. maar het zorgt voor een drama, omdat ik op de een of andere manier steeds huilen en word ik emotioneel als ik aan twilight denk! ik word gek. en ik kom er niet van af. mijn vriendinnen weten hier niet van, want ze vinden twilight stom. en mijn ouders zeggen dat ik afleiding moet zoeken. maar ik zit midden in de vakantie en mijn vriendinnen zie ik pas weer over 5 weken! ik kan geen andere afleiding vinden en wil dat ik niet meer huil...

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vraag is tweemaal gesteld. Verwijderen svp.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
mag ik vragen waarom? ik heb heel internet afgezocht naar een site die mij kan helpen, nergens te vinden. dus daarom vraag ik hem hier!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oef aandacht nodig?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ze? misschien wel een hij van 41 jaar

Antwoorden (2)

Ik denk dat de Twilight films gevoelens in je hebben losgemaakt die je hebt weggedrukt. Iets in de films, acteurs haalt dat bij je naar boven. Let eens goed op tijdens de films wanneer het gebeurd misschien maakt dat duidelijker wat die gevoelens zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben 13 en heb precies het zelfde probleem gehad...

Ik werd er zelf ook helemaal gek van !!
Zooo irritant was dat.

Een ding dat voor afleiding kan zorgen (dit heeft voor mij tenminste wel gewerkt) is:
Andere films kijken waar geen vervolgen van zijn, of bijvoorbeeld een film kijken die op tv is.
Ik merk hier namelijk altijd dat de hoofdpersonen mij niks doen in een film op tv. (Dan bedoel ik dus dat ik daar geen zwak voor voel ofzo)

Maar wat misschien ook kan is gewoon met een enorme Twilight gek er over praten.
De hele dag door.
Tot dat je er gewoon gek van wordt.

Ik weet niet of je er wat aan hebt maar in ieder geval sterkte er mee !!

P.s. Misschien kun je in het begin beter het gewoon z'n gang laten gaan.
Lekker filmpjes kijken dingen opzoeken en vooral heel veel posters ophangen van Rob en Tay :P
En als je in je kamer bent en op je bed ligt gewoon lekker uithuilen :D

Toegevoegd na 11 uur:
Ik weet niet of je Engels kan. (vast wel)

Maar op deze site staan ook een paar dingen :)

Ik denk wel dat er over praten helpt. Je praat er dan zo veel over dat het na een tijdje begint te vervelen.
Als je niemand hebt kun je misschien ook de boeken gewoon heel vaak lezen. Dat wordt dan na een tijdje ook saai.
Dan krijg je er vast van zelf wel genoeg van :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dankjewel! ik heb eigenlijk al geprobeerd andere films te kijken, maar ondanks dat het niets met twilight had te maken, was ik er kog mee bezig en vergeleek ik alles weer. :$ misschien ben ik een beetje lastig, maar ik kom hier gewoon niet uit. en als ik eerlijk ben: het niet kijken van twilight filmpjes enzo, is heelheel moeilijk. dat lukt me bijna niet. maar ik doe wel m'n best. als je nog tips hebt zijn die welkom!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
oja. en erover praten: ik ken niemand die zo'n grote fan is en weet je zeker dat het helpt? want ik denk dat ik er juist nog meer aan ga denken. $