Ik heb al 2 dagen het gevoel dat ik moet poepen maar het lukt echt niet.. weet iemand waardoor dit komt of wat ik eraan kan doen?

Normaal poep ik zowat elke dag maar nu al 2/3 dagen niet en ik 'voel' ook dat ik wel moet poepen maar het lukt gewoon niet en heb er ook best veel last van, weet iemand wat ik kan doen zodat ik weer kan poepen of heeft iemand misschien een reden waardoor het kan komen dat ik niet kan poepen?
Alvast heel erg bedankt!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
16K

Het beste antwoord

Beweging helpt bij mij goed. Ik ga dan een wandeling maken van ca. een uur en dan komt het wel los. Of ga naar de drogist en vraag om een laxeermiddel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (12)

Laxeermiddel?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
voor de noodoplossing, haal een laxeermiddel, zorg dat je veel drinkt en eet vezels, je kan ook een eetlepel lijnzaad of zemelen eten en daar veel bij drinken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik had hier vroeger op vakantie vaak last van. Een lange reis in de auto naar het zuiden van Oostenrijk. Een extra stop om te poepen kwam niet uit: stoelgang van slag.

Ik heb sindsdien altijd dulcolax bij me op vakantie.
Een soortement van licht laxeermiddel.

http://www.dulcolax.nl/com/nl/index.htm
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als het niet blijft lukken, het kan zijn dat je een soort van verstopt zit. Dat had ik ook een keer, niet fijn. Er zit waarschijnlijk een iets hardere keutel vast voor de sluitspier van je anus, waardoor er een soort opstopping is en niks er meer door kan.
Als je naar de dokter gaat, krijg je een goed laxeermiddel voorgeschreven. Ook helpt het om gedroogd fruit, zoals gedroogde pruimen te eten. Eet voorlopig ook even geen beschuit, wel ontbijtkoek.

Sterkte, en beterschap!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat kan helpen is gedroogd fruit, laxeermiddel (movicolon). Bij mij helpt drop eten , koffie drinken en elke dag plak ontbijtkoek.

Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je op het toilet zit zet dan eens een laag opstapkrukje ervoor waar je je voeten op kunt zetten als je op het toilet zit. Je komt dan in een hurkhouding te zitten net zoals de mensen in vroegere tijden deden toen er nog geen toiletten waren. De stoelgang komt op natuurlijke wijze beter op gang.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
koffie, roosvice laxo, pruimen, veel vezels, bruin brood, op de nuchtere maag een glas lauw water, uien, bruine bonen,sinaasappelsap,warm bad.......
anders echt even naar de dokter, voor een laxeer middel of iets anders.
bananen, wit brood niet eten dat stopt.
met een boekje op de wc zitten, neem je tijd.....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
gebrek aan vezeltjes, stress, spanning, te weinig bewegen, ongezonde voeding etc kan de oorzaak zijn.

hoe langer de ontlasting in je lijf blijft zitten, hoe meer vocht eraan onttrokken wordt. het zal dus steeds moeilijker gaan.

overigens is het wel iets om in de gaten te houden. als de aanvoer blijft komen en de afvoer op zich laat wachten vult het je lichaam op. tot het in de darmen komt waar de ontlasting verteerd gaat worden. daar zit je \echt niet op te wachten met de foute bacteriën.

bij de apotheek kan je een middeltje halen om de boel op gang te brengen zodat je wel weer kan poepen.

niet afwachten dus!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
veel koffie drinken
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt beter even de doctor bellen voordat je allerlei verkeerde middeltjes gaat aanwenden. Misschien ligt de oplossing in iets simpels maar ook daar is je huisarts voor.
Niet zelf gaan rommelen en zeker geen orale laxeermiddelen nemen zonder overleg met een deskundige!!!
Ik hoop dat het misschien al is opgelost en anders suc6
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
veel water drinken, movicolon geven dokters ook wel aan mensen die last hebben van opsipatie (hoe je het ook schrijf), ontbijtkoek, bananen. Allemaal goed voor de darmen.
Ik heb zelf ook last van mijn darmen en ik moet elke dag een glas met movicolon nemen (heel erg smerig) maar het helpt wel.
Mocht water drinken enzo niet helpen zou ik toch even langs de dokter gaan.

succes ermee!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat ook goed helpt is Metamucil. Te koop bij de apotheek.
ne eet ik trouwens regelmatig pruimen. Helpt ook goed.