Als man van 27 moet je ongeveer 2400 kilocalorieën binnen krijgen, maar wat nou als je maar op 1500 exclusief extra verbrande calorieën door sporten?

Gisteren heb ik voor bijvoorbeeld aan 1500 kilocalorieën gegeten maar ik heb ook 900 kcal verbrand door het fietsen wat ik heb gedaan.

Dit zou toch betekenen dat ik 900 + 2400 = 3100 kcal zou mogen eten?

Maar nu zit ik dus op 1500 kcal. Wat doet dit met je lichaam? Is dit erg weinig? Ik heb het geloof ik best nauwkeurig bij gehouden voor gisteren.


Nog een andere vraag. Stel ik eet op 1 dag 2600 kilocalorieën en op de dag erna 2200 kilocalorieën heft dit elkaar dan op?

Over hoeveel dagen kun je het spreiden? Dus 1 dag 2600 en daarna 2400, 2400, 2400 en daarna pas 2200, compenseert dit dan ook?

http://www.hoewerktmijnlichaam.nl/antwoord/hoeveel-calorie-euml-n-heeft-een-man-nodig-per-dag

Toegevoegd na 10 minuten:
Het moet natuurlijk 900 + 2400 = 3300 kcal zijn.

Toegevoegd na 2 uur:
Als ik dit zo lees http://cambridgedieet.nl/1334/Het_Cambridge_dieet/1429/cambridgedieet waar je maar maximaal 500 calorieën binnen krijgt dan valt mijn 1500 kcal best mee!

Weet jij het antwoord?

/2500

Eigenlijk is het heel simpel: op dagen dat je minder eet dan je verbruikt, verbruikt je lichaam de opgeslagen reserves (opgeslagen suikers, vet en op den duur ook je spiermassa). Op dagen dat je meer eet dan je verbruikt zal je lichaam een deel daarvan omzetten in reserves. Zolang je dit een beetje in de gaten houdt, kan je best een dag meer of minder eten, echter indien je structureel je eetpatroon wijzigt, zal dit ook invloed hebben op je lichaam.

1500 kcal per dag voor een man is erg weinig. De ene dag minder calorieën gebruiken dan de andere compenseert inderdaad. Je kan het calorieverbruik dan beter berekenen op een week. Je maakt een planning hoeveel je ongeveer op een week verbrandt en verbruikt. Dan verdeel je het over de verschillende dagen. Het is eigenlijk goed dat je de calorieopname afwisselt, zo raakt je lichaam niet gewoon aan steeds hetzelfde. (zo is me ooit eens gezegd bij Weight Watchers :) Hoeveel energie je lichaam nodig heeft, is voor iedereen anders. Je persoonlijke energiebehoefte kan van dag tot dag verschillen. Voor mensen die flink sporten, geldt dat ze meer kcal nodig hebben! Met de vetvoorraad kun je wel een tijdje vooruit. Fanatieke sporters moeten er wel op letten dat ze niet té weinig vet binnen krijgen. De voorraad koolhydraten is niet zo groot. Als je fanatiek aan het sporten bent en je bent bijna door je koolhydraatvoorraad heen, dan raak je uitgeput. Eiwitten heb je dan weer nodig voor de opbouw en herstel van je spieren, bloed, zenuwstelsel, organen en botten. Met 1500 kcal per dag denk ik niet dat je genoeg van deze noodzakelijke voeding binnenkrijgt. Je kunt je het beste laten begeleiden door een diëtist (e) om gezondheidsproblemen te vermijden.

Bronnen:
http://kodokan-purmerend.nl/De%20balans%20...

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100