Buikkrampen en diarree, hoe kom ik er vanaf? ( lees beschrijving )

Ik had zaterdag opeens erge buikkrampen en toen moest ik naar de wc, ik had ook diarree.
De dag erna had ik rond die tijd weer hetzelfde, het was deze keer geen diarree, maar wel brandend gevoel bij het poepen.
Dag erna had ik weer buikkrampen en heb ik nog steeds een brandend gevoel als ik moet poepen.
Wat is dit en hoe kom ik ervan af?
Ook na het poepen heb ik die buikkrampen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat weet ik niet, let ik eigenlijk niet op. Maar volgens mij heb ik niet iets gegeten waar peper in zit
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb wel tussendoor 1x hoofdpijn gehad, maar dat heb er niet de heletijd last van
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3 liter water drinken is wel erg veel, ik zou eerst de huisarts raadplegen voor advies.

Het beste antwoord

Zorg dat je extra veel drinkt om uitdroging tegen te gaan. Drink bijvoorbeeld een glas water (of een andere drank die je lekker vindt) elke keer nadat je waterige ontlasting hebt gehad. Het branderige gevoel aan je anus gaat weg als je er wat zinkzalf op doet.

Tegen de diarree zijn er stoppende middelen zoals loperamide. Met loperamide duurt de diarree wat korter en heb je minder buikkramp. De darminfectie gaat er echter niet van over. Neem deze middelen niet als je koorts hebt of als je bloederige diarree hebt.
Het is raadzaam om een arts te raadplegen als de diarree langer duurt dan 4 dagen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Even bij de dokter langs, je hebt het nu al een dag of 4, en als het dan nog niet over is, is het niet vreemd om even de dokter te bellen voor een afspraak
anneliez
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zal morgen even bellen ;)
Aha...goed dat je dit zegt hoor ! Er zijn op dit moment, veel mensen in onze omgeving die last hebben van buikkrampen,diarree enz. Gaat vanzelf over.
(Als het te lang duurt, even naar de huisarts.)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als je een keer veel last hebt van diarree, kan je gerust Norit gebruiken.( drogist of apotheek ) Werkt goed, en helpt je lichaam weer over de diarree heenkomen.
Daarnaast lekker beschuitjes, witbrood of andere stoppende producten eten.

Klinkt als een darminfectie of een soort buikgriep, als je geen erge koorts hebt of verder ziek bent ( dus dat je het vochtverlies niet zelf door drinken kan aanvullen ) hoef je daar niet meteen mee naar de huisarts hoor. Over een week kan dat alsnog.

Het branderige gevoel is waarschijnlijk doordat je anus wat beschadigt is bij de eerste keer diarree, ook dat gaat vanzelf over als de diarree stopt.

Het is natuurlijk een andere zaak als het vermengt is met bloed, het langer dan een week aanhoudt, je hoge koorts ( hoger dan 39,5 ) hebt of je het veel vaker hebt. Dan is het wel verstandig om de huisarts eens op te bellen.

Toegevoegd na 1 minuut:
zou overigens ook kunnen dat je iets gegeten hebt wat bedorven was, ( of misschien een kroketje uit de muur wat te lang gelegen had )