Wie weet een goede, eenvoudige suiker/cholesterol-dieet?

Voor mijn moeder ben ik op zoek naar een goede, doch eenvoudig voedingsdieet m.b.t. suiker/cholesterol. Alvast onze hartelijke dank

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

De dieëtiste zal je ongetwijfeld een zeer goed dieet kunnen geven.En ook verantwoord!

Als je moeder suikerziekte heeft, en een te hoog cholesterol kan ik je alleen maar advieseren om naar een dieetiste te gaan, die hebben de beste adviezen die up to date zijn.

Inderdaad kun je denk ik het beste samen met haar naar een diëtist gaan. Die kan je helpen aan een goed (en hopelijk ook eenvoudig) dieet. Advies van een diëtist wordt gewoon vergoed, na een verwijziging van de huisarts: "Dieetadvisering is opgenomen in de basisverzekering. De basisverzekering vergoedt 4 behandeluren per jaar per patiënt als de patiënt niet in een instelling verblijft (dus thuis woont). Om in aanmerking te komen voor deze behandeling heeft u een verwijzing van een arts of tandarts nodig." Zie voor meer informatie, ook over vergoeding van dieetproducten http://www.kiesbeter.nl/eerstelijnszorg/Dietist/Vergoeding/

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100