Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is de menthol sigaret (nòg) slechter dan de 'gewone' sigaret?

Ik rook zo'n 6 tot 8 sigaretten per dag. Ik weet het, niet goed, maar dat is weer een andere discussie..... Mijn voorkeur gaat uit naar de mentholsigaret.

Nu hoorde ik laatst van iemand dat de menthol in de mentholsigaret de longblaasjes nog meer prikkelt dan de gewone sigaret en daardoor nog meer vervuild raken. Had ik nog nooit van gehoord!
Is dat zo?

14 jaar geleden
8.3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Mentholsigaret verslavender
(5 juli 2008)

De verfrissende smaak van mentholsigaretten maakt ze nog verslavender en ongezonder dan gewone sigaretten. Dat zeggen onderzoekers van de universiteit van New Jersey. Al eerder hadden zij vast gesteld dat rokers van mentholsigaretten meer nicotine en koolmonoxide binnen krijgen. Nu deden zeventienhonderd studenten mee aan een programma om van het roken af te komen. Daaruit bleek dat rokers van mentholsigaretten weliswaar minder sigaretten per dag roken, maar wel beduidend meer moeite hebben om te stoppen met roken. Het verfrissende effect van de menthol maskeert mogelijk de scherpte van de nicotine en andere giftige stoffen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
misslobe
14 jaar geleden
Dankje, ik ben prompt overgestapt op de 'gewone' sigaret ;-)!

Andere antwoorden (2)

Even zo slecht als welke tabak dan ook.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een mentholsigaret is net zo slecht voor je als een gewone sigaret.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding