Waarom is het slecht om je nies in te houden?

Men heeft mij altijd verteld dat het inhouden van je nies, kan betekenen dat je te veel druk krijg in je hoofd. Is dat zo of is dat onzin.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.7K

Het beste antwoord

is geen onzin, maar niet omdat dan vreemde stoffen niet afgevoerd worden.
Het is namelijk slecht omdat door de ingehouden druk je vergrootte kans maakt op hersenvliesontstekingen.
Dus nies lekker in je elleboog en dan is er niets aan de hand

(in je elleboog is beter dan in je hand om verspreiding van ziektes te voorkomen)

Toegevoegd na 1 minuut:
haha zie nu pas verborgen woordgrap:P

Toegevoegd na 1 dag:
in mijn bron zijn meer gevaren van niesen te lezen, ook die tot nu toe niet genoemd waren.
blijkbaar kan het zelfs tot de dood lijden...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Woordgrap? :P
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
niezen in élleboog, niets aan de hánd :p. ik zag hem ook niet meteen haha
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oh die!!! Ik zocht naar de verborgen grap. Bedankt voor de uitleg.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
vond k wel...
...alleen snap ik de minnetjes die ik krijg niet
(flauw, zeker als mensen geen commentaar geven)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geweldige uitgebreide uitleg. Dankjewel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je hebt gelijk Biododcendt. Een - geven en dan niet doorgeven waarom, daar word je niet wijzer van. Beetje laf.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit is voor mij echt het beste en uitgebreidste antwoord.

Andere antwoorden (2)

Néé, geen onzin! Jouw lichaam wil 'vreemde' stoffen afvoeren. Lekker niezen dus met de hand voor de neus...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je nies inhouden kun je beter niet doen. Een nies komt met wel 160 kilometer per uur je lichaam uit en als je dat inhoudt, veroorzaak je hiermee een enorme druk. Een nies inhouden kan dan ook schade toebrengen aan je trommelvliezen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik merk dat korte antwoorden sneller worden gehonoreerd met een +. Vreemd hoor!