zwaarder worden door pil doorslikken? zie extra uitleg

Aan alle vrouwen hier:
Normaal werd ik een paar dagen voordat ik ongesteld zwaarder. ( denk aan ong 0,5 tot 1 kg ). Wanneer ik klaar word ik dus weer lichter ( logisch aangezien je vocht etc. Kwijtraakt)

Nu wil ik voor het eerst mijn pil doorslikken (max. 2-3 strips) maar dan raak ik dus dat vocht etc. Niet kwijt. Raak ik dit "extra gewicht" vanzelf kwijt of pas wanneer ik weer ongesteld word?

Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (2)

Dat raak je weer vanzelf kwijt, heeft dus geen invloed op je gewicht
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je bouwt het niet op, dus er is niets om kwijt te raken.
Je ziet iets over het hoofd: als je ongesteld wordt, is dat omdat je lijf een onbevruchte eicel loost, inclusief alle slijmvlies dat klaargemaakt was om die bevruchte eicel op te vangen.
Slik je de pil, dan komt er géén eicel vrij, je baarmoeder maakt zich niet klaar om een eicel te kunnen laten innestelen en je hebt dus niets te maken met 'extra vocht'.
Wat er niet is, hoef je ook niet kwijt te raken.
Je kunt de pil gerust doorslikken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat aanmaken gebeurt IN je stopweek. Heb je die niet, dan vindt het aanmaken niet plaats.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Snap ik niet helemaal Hippo. Als je de pil lang doorslikt krijg je een doorbraakbloedingg. Volgens mijn huisarts wordt er wél elke cyclus een klein beetje slijmvlies aangemaakt, wat er toch echt af en toe uit moet, vandaar dat ik nu om de 4 maanden een stopweek houd.
Als er tijdens het slikken van de pil niets wordt aangemaakt, waar komt dan die doorbraak bloeding vandaan?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat ruimt je lijf gewoon weer op. Die doorbraakbloeding is geen opgehoopte massa van maanden.