Nee, dat zou ik niet doen.
Tenzij onomstotelijk zou vast staan dat de kans om het te krijgen erg hoog is en de kans op blijvende gezondheidsschade eveneens.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (11)

Nee. Griep is griep. En zoo gevaarlijk is die griep nu ook weer niet. Ziek worden en uitzieken en na een weekje weer hard aan het werk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Op dit moment? Absoluut niet. Het risico van een amper getest vaccin acht ik veel groter dan het risico van een relatief mild griepje.

Als het vaccin beter getest is én de griep grotere gevolgen zou blijken te hebben, zou ik er nog eens over nadenken. Maar op dit moment heeft de vaccinatie vooral voordeel voor de werkgever: het minimaliseren van dreigend massaal ziekteverzuim. Ik ben loyaal aan mijn werkgever, maar niet zo loyaal dat ik met mijn gezondheid laat sollen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik niet. Want op dit moment is de griep nog niet in een ernstig stadium. Dan kun je het maar beter gewoon krijgen, blijf je er daarna ook immuun voor.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik zou het wel doen. ik zou liever door kunnen werken en mijn familie kunnen verzorgen dan dat we allemaal plat liggen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee,ook al kreeg ik er geld bij,je weet absoluut niet wat ze in je spuiten,gewoon proberen,het zelf uit te zieken,bouw je alleen maar meer weerstand mee op.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vindt het allemaal zo overdreven.

Ik werk op schiphol en ben in tig kisten egweest die uit Mexico kwamen. Niet 1 keer een ziek bemanninslid gehoord.
En niemand van het afhandelingspersoneel is ziek geworden.

En dan nog, hoeveel mensen op de wereld zijn daadwerkelijk aan de gevolgen overleden?
En weet men eigenlijk wel hoeveel er jaarlijks aan de gewone griep doodgaan?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nee ik zou het niet doen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er zijn twee soorten vaccinaties: om het simpel te houden, ga'k het 'actief' en 'passief' noemen.

Bij actieve inentingen worden ziekteverwekkers in een verdunde vorm ingespoten om zo het lichaam op een veilige manier resistentie te laten opbouwen. Een analogie zou zijn: "Een trainingskamp voor soldaten": in veilige omstandigheden leren soldaten (onze afweersystemen) vechten tegen de vijand (de ziekte) en na het kamp zijn die soldaten (onze afweersystemen) daadwerkelijk sterker geworden.

Passieve inentingen, daar worden 'buitenlichaamelijke weerstanden' ingespoten, er wordt een kunstmatige weerstand opgebouwd: de ziekte kan zolang deze kunstmatige afweer in ons lichaam is weinig berokkenen, maar onze afweer wordt nooit getraind of gesterkt: Een analogie zou zijn: "een gepeste persoon die met bodyguards naar school gaat": de gepeste persoon is wel veilig, maar zelf leert hij niets, hij wordt fysiek of mentaal niet sterker, in tegendeel: hij wordt gemotiveerd om niet te doen; hij kan bijgevolg een vals gevoel van macht krijgen... tot zijn kunstmatige weerstand (bodyguards) wegvalt, dan wordt des te pijnlijker zijn ware 'onmacht' - die altijd aanwezig was - gevoeld.

Als ik je een raad mag geven: Wees je bewust van welk soort inenting je in je lijf laat spuiten... de gevolgen zijn vanzelfsprekend en een medische wereld is vaak niet begaan met 'de patient gezond(er) maken', de medische wereld is vaak bezig met 'zorgen dat mensen niet ziek worden'... net zoals ze vaak 'een plakker 'op' op wonde kleven' of een pijn 'stillen': aan de oppervlakte lijkt er niet veel verschil te zijn, maar in wezen is er een wereld van verschil tussen 'onvoelbare pijn' en 'geen pijn'

-

Een andere inval is: Waarom biedt een werk dit aan?

Als mensen dit aanbieden of aannemen uit een fundamentele angst... wat denk je dan dat de gevolgen gaan zijn? Ik geloof er niet in dat 'het paradijs' op fundamenten van angst lang gaat kunnen bestaat...
De soort vaccinatie gaat meteen ook eerlijk duidelijk maken wat aan de basis ligt van het aanbieden: 'passieve' vaccinaties gaat men waarschijnlijk niet aanbieden als men waarlijk begaan is met de gezondheid van de mensheid... eerder uit een angst (gezien hier de absolute noodzaak zoals bij een slangebeet geheel afwezig is bij de mexicaanse griep: in wezen is het ongevaarlijker dan een gewone wintergriep).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou dat wel doen. Gratis een prik en je krijgt die vervelende griep niet. Waarom niet?
En bovendien een goede manier om het bedrijf draaiend te houden als er nog een paar mensen niet onder de dekens hoeven.
14 jaar geleden
Ik niet. Wie weet wat voor bijwerkingen die prik heeft. Als je lichaam goed gezond is, moet je het zelf de kans geven om te herstellen. Niet bij voorbaat al maatregelen nemen. Komt je afweer ok niet ten goede denk ik.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zeker! Ik behoor toch al tot een risicogroep die hogere kans op griep heeft, als ik dan de kans krijg om me gratis in te laten enten zal ik dat zeker doen!