Wat kost besneden worden (Medische reden) in Duitsland of België. Mijn zorgverzekering vergoed het niet en in een NL ziekenhuis kost dit EUR1200?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als het medische noodzaak is, vergoeden ze het wel in Nederland lijkt me.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niet elke zorgverzekering. Het hoort (ook bij medische redenen) bij het kopje: plastische chirurgie.
En als je een standaart verzekering hebt, wordt het heel vaak niet vergoed. Waarom niet? Simpelweg omdat plastische chirurgie heel duur is, en als je een gewone verzekering hebt, je daar geen (extra) premie voor betaald.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Pfff schijnt toch heel complext te zijn...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jammer genoeg wel ja :-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik vind het ook vreemd dat het niet vergoed wordt als het om medische reden gaat.

Antwoorden (2)

Dan ga je naar een besnijdeniscentrum:

Een besnijdenis bij een jongen tot 18 jaar in een van onze centra kost met ingang van 1 januari 2011 € 245,-. Deze kosten dienen voorafgaand aan de besnijdenis te worden voldaan.

Een besnijdenis bij een man vanaf 18 jaar kost met ingang van 1 januari 2011 € 325,-.

http://besnijdeniscentrum.nl/?n=53

http://www.vatanmannenkliniek.nl/

Toegevoegd na 1 minuut:
En anders neem je na 1 jan. een andere verzekingen met een aanvullend pakket.
Waarin deze ingreep wel vergoed wordt
als het om medische redenen is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarin zit de 80 euro verschil tussen het besnijdenis van een 17 jarige en een 18 jarige?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb geen idee broeder. Dat zal zo'n prive kliniek wel zelf mogen bepalen.
Een besnijdenis (circumcisie voorhuid penis) kost in onderstaande kliniek 980,00 EUR. Dat is de prijs van één kliniek in België. Er zijn natuurlijk meerdere ziekenhuizen waar die ingreep gedaan wordt, maar ze vermelden niet allemaal de prijs.

Sommige patiënten komen in aanmerking voor volledige vergoeding of terugbetaling door hun mutualiteit of ziektekostenverzekeraar. Andere patiënten krijgen gedeeltelijke vergoeding of moeten eerst een akkoord / machtiging aanvragen bij hun verzekeraar of de medisch adviseur van hun ziekenfonds.

De arts zal U tijdens het intake consult inlichten over de kosten van uw behandeling. U kunt best zelf contact opnemen met uw zorgverzekeraar ivm eventuele terugbetaling / vergoedingsmodaliteiten.