Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Erge buikpijn, misselijkheid, overgeven, en flauwvallen. Weet iemand wat dat betekend?

Hallo ik ben joep en ik ben 12 jaar oud. Ik heb (ongeveer een half jaar geleden) een week lang last gehad van hele erge buikpijn. Hierbij moest ik ook vaak overgeven. We zijn hiermee naar he huisarts gegaan omdat mijn moeder dacht dat het een blindedarmontsteking was. Na 2 uur bij de huisarts en nog even bloedprikken, bleek dat het geen blindedarm ontsteking was. Ongeveer een maand geleden kreeg ik weer hele erge buikpijn en kon hierdoor bijna niet slapen. Ik heb toen nog 2 keer overgegeven. Nadat ik eindelijk in slaap was gevallen vad het de volgende dag weer over. 4 dagen geleden begon het weer. Erge buikpijn, misselijkheid, overgeven, het was zelfs zo erg dat ik bijna niet meer kon bewegen. De dag daarna ging het iets beter, ik wou net terug naar mijn kamer gaan en ik stond 4 treden op de trap toen alles langzaam donker werd. Ik werd wakken in de hal met een hele grote buld op mijn hoofd, ik had een hele harde val gemaakt. Net na ik wakker werd, spuugde ik allemaal geel doorzichtig spul uit (net pis). Nu gaat het al weer beter, maar ik maak me toch wel een beetje zorgen... Weet iemand wat dit is??

Gr joep

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoi Joep, geen idee wat het kan zijn maar kom je ff beterschap wensen ^^
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dankjewel :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
laat je grondig nakijken en niet afschepen door je huisarts.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (6)

Ik weet niet wat het is, maar ik zou nogmaals naar de dokter gaan en als hij niks kan vinden even naar het ziekenhuis gaan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oke, dankjewel ;)
He Joep,
Over dat gele spul hoef je je niet druk te maken, omdat je maag leeg is door het vele overgeven, blijft er alleen nog maar gal over, en dat heb je uitgespuugd.
Maar steeds die buikpijn en dat overgeven, ik zie dat je 12 jaar oud bent, en als het goed is straks naar de middelbare school gaat. Het kan zijn dat je je daarover (onbewust) erg druk maakt, en bovendien, begin van het jaar heb je ook al de Cito-toets gehad, dus al met al had je best wel een spannend jaar, dat kan allemaal met elkaar samenhangen. Mocht dat niet zo zijn, en ik er helemaal naast zit (en jij al op de middelbare school ;-), dan is het misschien handig als je nog eens samen met je moeder naar de dokter gaat. Sterkte ermee in ieder geval!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oke, heel erg bedankt! :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik ben het eens met deze reactie boven mij ik zou je inderdaad ook aanraden om naar de dokter/ziekenhuis te gaan en beterschap !
Het lijkt er op dat je maagkrampen hebt, deze pijn voelt aan alsof ze met een mes in je buik steken, een hele scherpe en heftige pijn dus.
Het gele spul wat je zag is gewoon gal, als je maag leeg is, kan er gal uit komen.
Maagproblemen kunnen komen door stress en door het eten van erg vet voedsel, zoals patat en helemaal door een B.B.Q.
Krijg je weer een aanval, probeer dan er achter te komen wat je gegeten hebt die dag.
Als je gal te actief is, wordt je duizelig, misselijk, overgeven, hoofdpijn of nekpijn aan een kant.
Mogelijk heb je een vervelende maagbacterie, of een zwakke maag.
Zou nog een bezoekje aan de dokter doen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oke, heel erg bedankt
Dat gele spul wat je hebt uitgebraakt is waarschijnlijk gal geweest. Smaakte het ook bitter? Je bent op jouw leeftijd weliswaar nog erg jong om al een galsteen te hebben, maar eerlijk gezegd doet je verhaal me hier toch aan denken. Kolieken (zo heet dat met een moeilijk woord als je zo'n ernstige pijn hebt) komen namelijk inderdaad met vlagen en lijken dan weer te verdwijnen, maar dat is natuurlijk nooit definitief zolang de oorzaak, de galsteen in dit geval, niet is verwijderd. Als ik jou was, zou ik (eventueel samen met (een van) je ouders) nog eens langs de huisarts gaan om erachter te komen of het inderdaad een galsteen is. Beterschap in ieder geval!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit klinkt bekent helaas.. :S je moet met bloedprikken kijken of je een virus/bacterie heb opgelopen, dat was zo in mijn geval. Ik zal dus serieus nog een keer naar de huisarts gaan en alles ff na laten lopen, zoals bloeddruk temperatuur etc. en nog een keer laten prikken.

ook wat super belangrijk is, ga uitzieken! anders blijft het maar terugkomen, dus als je wat beterde voel gewoon nog lekker in je bed blijven.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik weet uiteraard ook niet wat het is. Maar denk eerlijk gezegd niet dat het iets ernstigs is.
Alleen je (huis)arts kan een correcte diagnose stellen.
En hij/zij kan je nare en pijnlijke symtomen bestrijden zodat je hier tenminste (op den duur) geen last meer van zult hebben.
Je leven zal een stuk aangenamer worden.
Veel sterkte en succes.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing