Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Als je naar de dokter gaat omdat je langer ongesteld bent dan normaal, wat gaat hij dan doen?

Ik ben al 8 dagen ongesteld (voor de eerste keer) en mijn moeder zegt dat als het nog een paar dagen duurt dat we dan naar de huisarts gaan. Maar wat gaat hij dan doen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
860
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien schrijft hij medicijnen voor tegen bloedarmoede maar hij doet geen onderzoek hoor voor het geval je daar bang voor bent. Het is nl. normaal dat in het begin de menstruatie soms lang duurt.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

er is geen normale periode, hij zal met je praten en misschien je de pil adviseren, als je daar de leeftijd voor hebt
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is afhankelijk van de situatie meestal niks
maar als je net als mij ook zoveel bloed er bij verliest kan het zijn dat je ijzertekort hebt gekregen en dat je iets mee krijgt om je bloed te laten stollen en ijzertabletten
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat komt doordat de cyclus nog niet regelmatig is. Dat kan ook nog wel een tijdje zo doorgaan. Als je voor het eerst ongesteld bent, kan dat soms wel 2 weken duren, zoals dat bij mij het geval is. In het begin is het altijd onregelmatig, zo kan je 8 dagen ongesteld zijn, en zo weer 2 maanden niet. Als je naar de dokter gaat dan zal hij daar denk ik nog niet zo veel aan doen. Het komt vanzelf goed en komt het niet goed, blijf je onregelmatig ongesteld, dan zal je ws de pil voorgeschreven krijgen en dan ben je van alle onregelmatige toestanden af....
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kristal
12 jaar geleden
+1

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding