Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat kan ik doen om een zeer pijnlijke plek van vermoedelijk een wespensteek te behandelen.

Wespensteek.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.9K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

"De klachten en verschijnselen na een wespensteek zijn meestal kortdurend. Na een aantal uren heb je er over het algemeen geen last meer van.
Zoek wel onmiddellijk medische hulp als je bent gestoken in je neus, mond, keel hals of tong.
Ook als je vaak bent gestoken of als je overgevoelig bent voor wespensteken, moet je de huisarts bellen.
Bij een zogeheten anafylactische reactie en anafylactische shock reageert het lijf extreem heftig op de gifstof.
Dan is snel handelen vereist, een huisarts kan dan adrenaline injecteren."

Dit is wat er in de link word gezegd. Ikzelf heb er later trekzalf opgedaan en voor die tijd in sodawater. Het hielp wel, maar ik was pas na 10 minuten thuis om het te verzorgen en dat was te lang. Ik hoorde dat ik of iemand anders erover had moeten plassen, dan had ik ook minder last gehad. Maar ja.... dat doe je ook niet zo maar. Getver... ik moet er niet aan denken. Maar als ik nog een keertje gestoken word, dan zal ik daar toch serieus over nadenken.

Verder wens ik je veel sterkte toe, want ondanks alle goedbedoelde reacties zit je wel met een pijnlijke plek door een wespensteek.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

uitzuigen en dan behandelen met azijn.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goedkoopste en beste manier. een +
Als je de angel er nog kunt uittrekken is dit het beste. Daarna het wondje uitzuigen (gif uitspugen) met de mond of speciaal apparaatje wat je bij de drogist kunt kopen. Ijsblokje erop helpt sowieso.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met een insektenpen aanstippen.
Verkrijgbaar bij drogist.
(Lees meer...)
12 jaar geleden
Ammonia kan ook helpen.

Helaas ruikt het niet al te fijn.
(Lees meer...)
12 jaar geleden
Zyrtec werkt uitstekend !
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Koelen verzacht de pijn ook al
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding