wat tegen verkoudheid/verstopte neus ?

hoe kan ik zorgen dat me neus ontstopt wordt ?
of hoe gaat verkoudheid snelste weg ?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.9K

Het beste antwoord

Als je verkouden bent neem dan het volgende wonderdrankje: Doe in een glas het sap van een halve citroen, 1 el bruine bastersuiker, 1 à 2 el vieux en dan kokend water erbij. Drink dit op op de rand van je bed en ga dan meteen onder de wol! Je gaat lekker zweten en bent de volgende dag weer zo goed als nieuw.
Een verstopte neus is te verhelpen door het opsnuiven van de geur van calvados. Schenk een bodem van deze drank in een cognacglas en snuif de (heerlijke) geur op om het neusslijmvlies te prikkelen. Herhaal dit enige malen per dag.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Een verkoudheid gaat altijd vanzelf weg. De verkoudheid kan echter 3 tot 10 dagen aanhouden.

Een verstopte neus kan je eenvoudig verhelpen door onder een hete douche te gaan staan. Indien dit niet help kan je stomen boven een kopje met zoutwater of een neusspray met een zoutoplossing gebruiken (vrij te verkrijgen bij apotheek en drogist).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
beetje zout water in een kom met lauw water,dit door je neusgat opssnuiven,en weer uitspugen.
een stuk gesneden ui naast je bed op het nachtkasje s,avonds,en je hebt de andere dag weer lucht.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ls je een ui halfdoorsnijdt, en deze naast je neerzet, klaren de luchtwegen ook.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je neus verstopt zit je oren jeuken en je ogen zijn rood,
dan heb je waarschijnlijk Hooikoorts , anders ga naar de kruitvat daar hebben ze van die dingen de je neus weer open maken
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Lekker stomen: pak een teil, vul die met heet water en gooi er rhinocaps of paar drupjes menthololie in. Ga met je hoofd boven de teil zitten en gooi een grote doek over je hoofd en de teil, zorg dat er een 'tentje' ontstaat. Adem rustig door je neus in en uit en blijf ong 10 a 15 min zitten. Houd een zakdoek bij de hand want het snot druipt je neus uit :-)
Als je een bad hebt, kun je daar ook kruidenbadje van zwitsal in gooien en lekker in bad gaan zitten.

stomen kan ook met alleen heet water. Maar de toevoegingen maken het beter.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bronnen: