Hebben kale mannen vaker prostaatkanker?

Er blijkt een pil te zijn tegen kaalheid. Dat was dacht ik een bijeffect (minder kaal worden) van bestrijding tegen prostaat kanker. Maar kun je dan ook zeggen dat kale mannen eerder prostaatkanker zullen hebben/krijgen. En is dat dan te wijten aan testosteron?

8 jaar geleden
1.3K
Ritsuka
8 jaar geleden
Het is een bijwerking van een medicijn, dat wil niet zeggen dat dit in een normale situatie ook geld

Het beste antwoord

Meestal komt kaalheid bij mannen voor doordat de voorste hoofdharen (de achterste strip die blijft zitten , niet) door testosteron verloren gaan. Dat zegt op zich niets over prostaatkanker, de minoxidyllpreparaten die in het buitenland onder artsbegeleiding verkrijgbaar zijn worden onder geleide van bloedonderzoek gebruikt omdat dit middel in de benodigde hoge concentratie allerhande bijwerkingen kunnen hebben waarbij de gevoeligheid van het oplopen van prostaatkanker er een is.
De in de EU verkrijgbare preparaten bevat veel minder van deze stof en aan de werkzaamheid wordt dan ook sterk getwijfeld.
Deze info is uit de eerste hand, een specialist haartransplantatie in een groot ziekenhuis in Thailand heeft dit bij benadering zo geformuleerd.
Tussen kaalheid op zich en prostaatkanker zit geen significant te noemen verband, voor zover op dit moment bekend.

Toegevoegd na 4 uur:
Dat gesprek wat ik in het ziekenhuis in Thailand gevoerd heb met een cosmetisch chirurg (aan de profielfoto kun je zien waarom) wat lang geduurd heeft , gaf me de mogelijkheden alle mitsen en maren te overwegen of ik toch nog een kop haar liet zetten of dat er andere opties waren.
Ik heb de arts het hemd van het lijf gevraagd en doorgaans heb ik een goed geheugen voor belangrijke of informatieve informatie.

Het bezit van voldoende testosteron met de helaas eerder genoemde (bij) werking beschermt mannen juist weer tegen andere soorten van kanker en het is een roborantium (een middel wat je (levens)kracht geeft.

Je hoeft je niet ongerust te maken dat je sneller prostaatkanker zou krijgen als je kaal(end) bent, heel wat kale mannen hebben hier GEEN last van en velen , ook met een flinke bos haar zouden positief op een PSA test reageren, waarbij het nemen van een biopt (meestal veel meer dan een) op zich gevaarlijker kan zijn omdat dat tot metastasering aanleiding kan geven en prostaatkanker zelf meestal zich zo traag ontwikkelt dat, zelfs met prostaatkanker dat meestal NIET je doodsoorzaak zal zijn.

NIETS is spottend bedoeld maar onnodig met angst rondlopen is erg ongezond, raadpleeg gerust uw arts (u loopt wel het risico dat u dit verhaal dan te horen krijgt maar ga met zorgen om uw gezondheid toch maar wel naar een dokter, er zijn helaas vervelende ziektebronnen die op tijd gesignaleerd dienen te worden, die rot-teken, knokkelkoorts en andere oorspronkelijk buitenlandse ziekten kunnen ook gratis meereizen in het vliegtuig etc.