Ik voel me soms heel raar, hoe kan ik het verhelpen? (zie info)

Ik kan me dan precies niet concentreren, alles wat ik doe gaat precies 'vanzelf'. Ik voel geen pijn (of toch veel minder). Bv. als iemand iets vraagt, antwoord ik, maar zonder na te denken. Ik kan niet helder nadenken.
Als ik heel hard fiets bijvoorbeeld, ben ik helemaal niet buiten adem.
Ik doe alles goed, maar zonder na te denken.
Het is een heel raar gevoel, wat opeens komt, en ik niet kan wegkrijgen door iets...
Het kan weggaan, maar dat gebeurt niet vaak.

Wat is dit en hoe kan ik het verhelpen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Ik denk dat het komt door dat je niet echt bewust bent van wat je doet en wat er allemaal om je heen gebeurt, als je nu bijv. op een bankje in een park gaat zitten zou je het niet door hebben dat er een man met een hond langs loopt! dus als je nu gwoon ergens gaat zitten en allemaal kijkt wat er allemaal om je heen gebeurt dan begin je vanzelf wel te denken van hé dat is een aparte hond ofzo je zal in ieder geval kunnen beginnen wat er allemaal om je heen gebeurt dan begin je vanzelf wel wat bewust te worden van wat je allemaal doet.

succes ermee ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

ben je dan niet gewoon zo in je bezigheid of gedachten opgegaan dat de rest van de wereld even langs je heen gaat? Of ben je dan net wakker en nog een beetje slaapdronken of zo?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je hebt geen uitdaging meer. Daardoor word je niet meer uitgedaagd. Daardoor dutten je hersens in.

Zoek iets wat uitdagend iets, iets wat je nog nooit gedaan hebt. Iets waarvoor je moet nadenken.
Dat kan van alles zijn: sudoku oplossen schilderen, klussen, wellicht een andere baan?

Door het stimuleren van je hersens gaat vaak alles beter
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je bent impulsief.
Dat is niet raar, alleen soms vervelend.
Impulsieve mensen handelen zonder na te denken( over de gevolgen).
Ik heb dat zelf ook vaak.
Probeer eerst na te denk voor je iets doet.
Je kan er zo zelf zeker veel aan doen.
Maar het zal, denk ik,niet helemaal overgaan, want het is toch ook wel een karaktertrek.