Welke vitamine pillen zijn altijd goed om te slikken?

Kan iemand mij vertellen welke vitamine pillen altijd goed zijn om te slikken? Niet ter vervanging van voeding ofzo, maar gewoon voor erbij?
Of is het niet goed om vitamine pillen zoals biergist enzo te slikken als je gewoon een goed voedingspatroon hebt?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.7K

Antwoorden (9)

Een multivitamine afgestemd op jouw behoefte en leeftijd.
Maar als je een goed voedingspatroon hebt is het niet nodig om extra vitamines te slikken. Enkel als je zwanger bent, ziek, of 50 + is het aangewezen om extra vitamines te nemen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Supradyn, mijn huisarts adviseert mij deze.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zelf slik twee vitamine pillen per dag, gewoon voor erbij: Visolie en Ester C (een gebufferde(extra sterke) vitamine C). Ik merk dat ik daardoor minder vatbaar ben voor verkoudheden etc. Zodra ik voel dat ik ziek word slik ik extra Ester C. Het kan prima bij een goed voedingspatroon, geen probleem. Ik slik beide vitaminen trouwens van het merk Elvitaal...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De volgorde is altijd: eerst gezond eten, dan vitamines en als laatste medicijnen bij niet-acute gezondheidsproblemen. Omdat tekorten bij grote groepen, c.q. zwangeren, ouderen, kinderen, mensen met een donkere huidskleur, mensen met een niet optimaal voedingspatroon etc. heel veel voorkomen vind ik aanvulling met een multivitamine en vitamine C aan te raden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik weet niet wat je leeftijd is, maar na je 45e is het verstandig enkele supplementen te gebruiken, zoals omega combi, dus een combinatie van omega 3 en 6, en multivitaminen, maar het maakt niet uit of ze van de lidl gekocht worden, of de kruidvat.
biergist is goed voor je huid.
Passiflora complex van vogel is goed tegen stress.
en echinaforce van vogel verhoogt de weerstand tegen ziekten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Koop een multi a-z compleet .
Daar zit bijna van alles in .
En die zijn een goeie aanvulling op jou dagelijks eten .
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het aanvullen van vitamines is alleen zinvol als je een tekort in je normale voeding hebt, een aantal hiervan is hier boven al genoemd, ter aanvulling hierop, vegetariers hebben vaak een vitamine B tekort, dan is een vitamine B complex een aanrader.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vitamines die in vet oplossen (Vit A, D, E, K) worden moeilijker uitgescheiden uit het lichaam dan wateroplosbare (vit C). Dus met eerstgenoemde vitamines extra voorzichtig zijn, omdat een overschot niet uitgescheiden wordt.
Met vitamine C is men vaak wat ruimhartiger.
Toch is een goede voeding in het algemeen beter dan vitamines bijslikken
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
supradyn complex forte!