Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kijkt een blindgeborene tegen de wereld aan als hij/zij plotseling van zijn/haar blindheid af is?

Is het dan anders dan hij/zij zich had voorgesteld? Zo ja, hoe anders?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deze vraag is echt niet te beantwoorden... Dit zou je aan iemand moeten vragen die het heeft meegemaakt! En dat zijn er niet zoveel gok ik...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat het heel erg schrikken zal zijn, want ik heb ook wel eens een verhaal gehoord van iemand die doof was en door een hele ingewikkelde operatie weer kon horen met oor implantaten. Deze persoon werd van het zachtste geluidje al gek, dus ik denk dat als iemand die blind is ineens weer zou zien, gek zal worden van voorwerpen en alle soorten kleuren die er zijn. Net als donker en lichte ruimtes, de zon e.d

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (2)

Ik ben zelf sinds een aantal jaren blind, als ik weer zou kunnen zien, zou ik gek worden van de kleuren, grote voorwerpen zoals tafels en stoelen, kun je dan denk ik, wel herkennen, maar ik denk dat het bijna nooit voorkomt, dat een blindgeboren persoon zijn of haar gezichtsvermogen terug krijgt, dus het blijft bij denken.

Toegevoegd na 8 minuten:
Als je de vraag andersom had gesteld, dus hoe kijkt een ziende tegen de wereld aan , als hij/zij plotseling blind is, had ik een beter antwoord kunnen geven.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, mijn computer leest voor en ik kan met braille meelezen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je na een paar jaar blind bent geweest em daarvoor kon zien en daarna ook kunt zien, dan kun je toch een voorstelling maken van de kleuren, tafels, enz.enz.?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
de vraag gaat over blind geboren.
Hij zal echt moeten leren zien. Als je normaal ziend geboren wordt ontdek je dat allemaal gaandeweg.
Iemand die blind wordt geboren,wordt plompverloren geconfronteerd met zo'n enorme hoeveelheid indrukken,dat hij al tastend (althans bij de betastbare voorwerpen) en tegelijkertij kijkend, opnieuw moet ontdekken wat wat is.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing