Als ik nu een wondje krijg, hou ik er bijna altijd een litteken aan over, hoe klein het wondje ook is. Vroeger was dat bijna nooit zo. Hoe kan dit?

Kan het te maken hebben met mijn (huid)leeftijd, ik word dit jaar 30, dat de huid zich minder snel vernieuwt bijvoorbeeld? Of komt het omdat ik van nature een wat tragere bloedsomloop heb dan andere mensen?

Toegevoegd na 21 uur:
Ik moet er bij zeggen dat ik een (inmiddels stabiel en geopereerd) aangeboren hartafwijking met kunstklep heb.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haha daar stond ik niet eens bij stil!!! :-p

Het beste antwoord

Laat je suikerspiegel eens nakijken,
Het is bekend dat bij mensen met een te hoge suikerspiegel (suikerpatient) wonden niet goed helen.
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+1! Dat klopt.
Mijn moeder had Diabetes en wondjes deden er bij haar altijd heel lang over om te genezen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb een hartafwijking en een verminderde bloedtoevoer in de benen en voeten (mag nooit op blote voeten lopen bijv.). Maar nu heb ik ook last van die littekens in de armen. Terwijl die naar mijns inzien prima doorbloed zijn.

Andere antwoorden (1)

Ik adviseer u om deze vraag aan een arts voor te leggen,het kan namelijk vele factoren hebben die van belang voor uw gezondheid zijn.