Kan je van het gebruik van Seroquel aankomen ook al geef je niet toe aan het mogelijke hongergevoel dat je kan krijgen?

Ik heb Seroquel voorgeschreven gekregen van mijn psychiater, maar ik twijfel heel erg of ik het wel moet gaan gebruiken, aangezien ze zei dat je er een hongergevoel van kan krijgen en dat je van het middel kan aankomen. Kan je ook aankomen van Seroquel alleen, dus als je niet toegeeft aan het hongergevoel? Dat het bijvoorbeeld invloed heeft op de stofwisseling in de zin van dat die langzamer gaat werken?

Ik ben nl onlangs 7 kilo afgevallen en ik doe erg mijn best om mijn figuur weer terug te krijgen door anders te eten en te sporten. Dit heeft ook positieve invloed op mijn zelfbeeld. Ik ben bang dat dat zelfbeeld helemaal naar de knoppen gaat als ik ga beginnen met Seroquel en ik weer op mijn oude gewicht - of erger- kom te zitten. Om maar niet te praten over hoeveel last ik van mijn hart heb bij overgewicht..

Toegevoegd na 1 dag:
Om diverse redenen heb ik besloten het middel toch niet te gaan gebruiken, ook al heeft niet iedereen er slechte ervaringen mee. Mijn omstandigheden en bepaalde mogelijke bijwerkingen zijn reden genoeg om toch niet te kiezen voor dit medicijn.

Bedankt voor de antwoorden!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
5.9K

Het beste antwoord

Ik slik al 3 jaar seroquel en ondanks dat ik aanleg heb om dik te worden en altijd moet opletten wat ik eet, ben ik er nog geen kilo van aangekomen. En door de seroquel ben ik me wel beter gaan voelen, dus win win situatie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Seroquel is een antipsychoticum en vertraagt de stofwisseling verhoogt het hongergevoel en dus indirect de eetlust. Je zult dus erop moet letten wat je eet want als je dit niet doet en je gaat normaal eten zul je aankomen. Als je goede discipline hebt om je eetpatroon onder controle te houden zal het wel meevallen. Raadpleeg anders een dietiste.