Hoe kan het dat ik een droge mond heb gekregen sinds ik meer water drink?

Sinds een aantal dagen probeer ik erop te letten voldoende water te drinken: 1,5 tot 2 liter per dag. Ik dronk altijd te weinig. Maar sinds ik dit doe, heb ik constant een droge mond, iets wat ik eerder nooit had (toen ik te weinig dronk). Zou het juist te maken kunnen hebben met het feit dat ik nu meer drink?

Weet jij het antwoord?

/2500

Dat die droge mond daardoor zou komen daar heb ik geen verklaring voor. Ik weet niet hoe je die 1,5 tot 2 liter water per dag drinkt, maar ik wil opmerken dat dat toch echt teveel is. Ik heb laatst nog in een interview op de radio van een arts gehoord dat je voldoende vocht tot je moet nemen, maar. Hierbij telt alles mee: 's-ochtends bij het ontbijt in de vorm van koffie of thee of melk, eventueel de melk in een papproduct of yoghurt, een of meer kopjes koffie, thee in de loop van de ochtend, lunch en/of middageten, met weer koffie, thee of melk soep verder een paar kopjes koffie/thee in de loop van de middag, kop soep tussendoor, fruit avondeten, groente, toetje avond kopje koffie, glaasje frisdrank, wijn. Als je dit alles bij elkaar optelt en dan af en toe eens een glaasje water extra drinkt prima natuurlijk en een paar glazen extra kan ook geen kwaad, zeker op warme dagen. Hou je hier allemaal rekening mee dan kom je ruim aan je dagelijkse behoefte toe bij een normaal voedingspatroon. Wanneer je door extra inspanning gaat transpireren, door bijv. fitness, sporten, fietsen dan is het belangrijk om dit verloren vocht weer aan te vullen, met water (eventueel extra energiedrankje), zouttekort niet vergeten dus een keertje een beetje zout oplossen in het drankje of wat zoute bouillon drinken. Belangrijk is om te weten dat je lichaam wel een dorstseintje afgeeft als je echt moet drinken. Dus je drinkt nog niet zo gauw te weinig. Het dorstgevoel wordt alleen minder bij oudere mensen en verdwijnt zelfs bij heel oude mensen die daardoor dus kunnen uitdrogen. Het is dus echt nergens voor nodig om 1,5 liter laat staan 2 liter water per dag te drinken, het valt zelfs af te raden, teveel water drinken is zelfs niet gezond, veel nuttige voedingsstoffen worden gewoon weggespoeld. En heel veel water kan zelfs dodelijk zijn dan heb ik het wel over 5 liter of meer per dag, dit schijnt te zijn voorgekomen. Toegevoegd na 7 minuten: kijk ook eens op deze site, hier staan ook nog allerlei links naar weer andere sites;http://dieet.blog.nl/algemeen/2011/07/16/is-teveel-water-drinken-slecht op goeie vraag is ook meer over teveel water drinken terug te vinden

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100