Wat is een "lichte beroerte"?

Zijn er gradaties aan te duiden in beroertes ?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
9.1K

Het beste antwoord

Volgens mij zijn die er zeker(gradaties) In 1998 heb ik een lichte beroerte gehad,waar ik vrij snel na ongeveer 1 jaar overheen was. Wel had en heb ik nog wel eens problemen bij het vinden van bepaalde woorden,maar dat kan ondertussen ook met mijn leeftijd te maken hebben.De oorzaak is een vreemd voorwerp in je hersenen,b.v.een bloedpropje.
Misschien is voorwerp niet het juiste woord,maar ik weet op dit moment geen betere.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

De gevolgen van een beroerte voor het functioneren van de patiënt bepalen de mate van ernst. De aard en ernst van de gevolgen zijn afhankelijk van het deel van de hersenen dat beschadigd is. Naarmate er meer hersenweefsel is beschadigd zijn de gevolgen ernstiger. Naast overlijden van de patiënt als gevolg van een beroerte zijn drie ernstklassen te onderscheiden:

* voorbijgaande ischemie in een deel van de hersenen, waarbij de acute verschijnselen na korte tijd, meestal binnen een uur, volledig zijn verdwenen en er geen aanwijzingen zijn voor een infarct op de scan van de hersenen (TIA). Een TIA gaat echter vaak wel gepaard met gevolgen op de langere termijn, waaronder concentratiestoornissen;
* een niet-invaliderend herseninfarct of hersenbloeding waarna de patiënt de dagelijkse bezigheden weer zelfstandig kan uitvoeren;
* een invaliderend herseninfarct of hersenbloeding.