Hoe kan het dat verliefdheid na een tijdje over gaat? Het verandert vaak in genegenheid voor elkaar, hoe kan het dat de prille verliefdheid weg gaat?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (5)

omdat verliefdheid overgaat in houden van
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het verlangen naar iets,wat (nog) niet van jou is,is veel heviger dan wanneer je het eenmaal hebt. Als de verliefdheid niet overgaat in liefde, wat ook vaak gebeurt,komt er gewoonte en na verloop van tijd zelfs onverschilligheid voor in de plaats.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Normaal moet verliefdheid over gaan in echte liefde.
Echte liefde is alles in het leven gezamenlijk delen en onzelfzuchtig alles voor elkaar doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Uw woord is waarheid
Als je verliefd bent en elkaar dus niet zo lang kent, maken je hersenen een stof aan dat fenylethylamine heet.. Dat is een soort natuurlijke endorfine en dat geeft je zo'n verliefd gevoel en vlinders in je buik. Na ongeveer een jaar zullen je hersenen deze stof niet meer aanmaken zodat je verliefdheid omslaat in "houden van"..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Omdat verliefdheid op den duur veel te vermoeiend wordt ;-)