Ik heb al een tijdje problemen met slapen. Is er een natuurlijk product dat kan helpen met rustiger slapen?

Ik heb al een tijdje problemen met slapen, ik val heel makkelijk in slaap maar ik wordt vaak wakker en slaap erg onrustig. Gister ben ik wel naar therapie geweest maar dit had als gevolg dat ik nog minder goed kan slapen.
Nu vraag ik me af of er een natuurlijke product is dat ik tijdelijk kan gebruiken om me te helpen om rustiger te slapen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een natuurlijk product is niet per definitie gezonder/beter dan een niet-natuurlijk product. Natuurlijke producten kunnen ook bijwerkingen hebben en schade veroorzaken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik hou niet zo van chemische of kunstmatige middelen. Ik wil wel een zo gezond mogelijke middel die ik tijdelijk kan gebruiken terwijl ik nog in therapie zit
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nou je wilt slapen of niet soms? wat maakt het dan uit of hey natuurlijk is?! als je echt graag wilt slapen neem je dormicum ofzo maar ja als jij alleen genoegen neemt met natuurlijk.. soms kan het niet..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik snap ook wel dat een kunstmatige product soms beter is. Ik heb er absolute niet tegen, ik heb gewoon liever een natuurlijke alternatief.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarom liever natuurlijk, als een kunstmatig product beter of gezonder is? Doe wat je wilt hoor, maar wees aardig voor jezelf en zet de natuurlijke oogkleppen af.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als er een kunstmatig product is dat beter is zal ik dat gerust proberen. Ik weet gewoon graag wat mijn opties zijn. Als er twee producten zijn die even goed zijn verkies ik dan toch liever de natuurlijk product.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik moet er wel ever bij vertellen dat ik nu al dagelijks "kunstmatige" medicatie gebruik.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In dat geval ben ik 't met je eens en had ik je waarschijnlijk verkeerd beoordeeld.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
oh oke, fijn dat je er toch voor openstaat!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De meeste slaapmiddelen die artsen voorschrijven zijn ook inslapers, geen doorslapers (dus zorgen dat je wel makkelijker in slaap valt, maar soms na 2 uur weer wakker wordt).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
inslaap vallen is ook geen probleem. Als ik 15 minuten wakker blijf, op het moment dat in naar bed ga, duurt het lang. Ik word gewoon 5 a 6 keer op een nacht wakker.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan gaat het dus om het dóórslapen, dat is belangrijk om te weten. Dan heb je weinig aan de meeste slaapmiddelen, al dan niet natuurlijk, omdat dat doorgaans inslapers zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja het gaat inderdaad alleen om door slapen

Het beste antwoord

Wat bij mij in stressvolle/onrustige tijden goed helpt is Valdispert Nacht!

Wat je ook kunt proberen is voor het slapen gaan een blokje om te lopen.

Wat je vooral NIET moet doen is voor het slapen gaan alcohol drinken!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb gister "Valdispert Extra sterk met melatonine" gebruikt en ben voor het eerst in maanden niet wakker geworden 'snachts

Andere antwoorden (7)

Nachtrust van Bional

Toegevoegd na 6 minuten:
melatonine werkt goed om door te slapen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb ervaring met autogene training.
Dat is het (hier in een groep) aanleren en beoefenen van ontspanningsoefeningen.
Worden hier door een fysiotherapeut gegeven (via de zorgverzekering).
Wat ook kan helpen is leren meer invloed uit te oefenen op je eigen situatie zodat je vat krijgt op situaties die je als een probleem ervaart.

Toegevoegd na 1 minuut:
Het vaak weer voortijdig wakker worden is doorgaans een actie van je onderbewuste, dus een psychisch probleem.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik weet al wat(wie) de oorzaak is van mijn slecht slapen. Ik zit ik nu in therapie om de probleem bij het bron aan te pakken maar in tussen tijd wil ik gewoon een betere nachtrust zodat ik die andere problemen beter kan verwerken
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
P.S. Ik mediteer vaak voor dat ik ga slapen, dit heeft enigszins geholpen voor dat ik met de therapie begon maar heeft nu (nadat ik aan de therapie begon) geen enkele effect
Melatonine tabletten kunnen helpen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij de Kruidvat kun je slaapthee kopen van Kneipp. Werkt bij mij best wel goed. Is een natuurprodukt. Kost 3 euro, dus misschien het proberen waard.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
slaapthee werkt erg goed van celestias mijn moeder en zus valen zo ongeveer al in slaap van de geur! en het is erg lekker!! en thee is altijd goed 's avonds! (bij mij werkt het niet maar dat komt door slaapstoornis xD)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb gister deze thee gekocht. Het heeft vannacht niet geholpen maar ik zal het een tijdje blijven proberen
Je vooral niet stressen, dat zorgt er helemaal voor dat het door blijft gaan. je moet niet denken: ik kan niet slapen, straks word ik zeker weer wakker enzo.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Stress is tegenwoordig een grote gedeelte van mijn leven. En het is hoofdzakelijk stress van buitenaf waar ik minimaal invloed op heb.
Neem valeriaan tabletten daar wordt je rustig van.
Als je voor het slapen al rustig bent dan slaap je ook bijna altijd rustig door .