Als ik een game lange tijd speel waarom krijg ik dan hoofdpijn?

Soms speel ik uren lang call of duty world at war maar na een tijd krijg ik erge hoofdpijn en dat is alleen bij games

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
13.2K
Amadea
12 jaar geleden
Onlangs las ik een bericht dat een jonge man, 20 jaar oud, was overleden nadat hij geregeld 12 uur lang gamede. Doordat hij te lang achter elkaar niet in beweging was had hij trombose gekregen en was een embolie de doodsoorzaak.
Hoofdpijn is al een waarschuwing!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik krijg niet eens de kans om het 12 uur te doen! ik stop tussendoor natuurlijk wel!

Antwoorden (5)

Je ogen moeten continue focussen en concentreren denk ik en dat is erg vermoeiend voor je ogen.

Toegevoegd na 52 seconden:
hetzelfde zou je hebben als je urenlang een boek leest in het half donker en met veel te kleine letters
12 jaar geleden
Er zijn meer mensen die hoofdpijn krijgen van bepaalde games. De reden zou kunnen zijn dat de hersenen niet snappen dat het lichaam niet mee beweegt, terwijl de hersenen wel signalen krijgen dat er bewogen wordt. Sommige mensen hebben daar last van en anderen niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
laat je ogen eens meten, kan zijn dat je ogen zich extra concentreren want je wil niks missen, en een halfje teveel of te weinig kan dan al voor hoofdpijn zorgen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit is een verzameling van problemen...
Je wordt moe en kan dan het hoeveelheid licht vanuit je monitor niet meer verwerken. Ook kan je minder scherp zien.
Het geluid wordt ook overheersend en je bent 'te' intensief ermee bezig.
Daarnaast zit je verkeerd en span je je nekspieren teveel aan. Het spel nodig ook uit om ook echt IN je hoofd te gaan zitten, zonder rust waardoor je gemoedstoestand kan 'zakken'.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Uren lang stilzitten is heel slecht voor je en als je verstandig bent zet je een wekker en ga je buiten wat lopen of fietsen voor je weer verder gaat. Je krijgt hoofdpijn omdat je te lang stilzit en je bloed de kans niet krijgt om afvalstoffen uit je spieren mee te nemen.
Amadea heeft het al opgemerkt in een reactie; ten overvloede bij de bron het NOS-bericht over die 20 jarige jongen: