Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Als een van je huisgenoten de mexicaanse griep heeft, moet de rest dan ook thuis blijven?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
544

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Na alle comotie die er rond de mexicaanse griep is geweest, moet je de M griep nu zien als een gewone griep, Dus hetzelfde handelen als je gewoon de griep hebt. Als huisgenoten niet ziek zijn moeten ze gewoon verder gaan met school, werk e.d. Als je behoort tot de risicofactor moet je even contact opmenen met de ha.
Als iedereen thuis moet blijven als een iemand in het gezin de M. griep heeft hebben we pas echt een groot probleem in Nederland.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Volgens mij leveren alleen mensen die ziek zijn, dus de symptomen vertonen, gevaar voor besmetting op.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Lijkt me niet, tenzij ze ook besmet zijn. Het is wel aan te raden om extra voorzichtig te zijn met hygiëne als één van je huisgenoten toch de Mexicaanse griep heeft.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tja...
Als je tot de risicogroep behoort (bv jongere bent), en de zieke persoon verzorgt of er veel mee in een ruimte bent, is de kans supergroot dat jij het ook gaat krijgen.

het is eigenlijk best lullig voor de mensen op je werk, in de supermarkt en in de volle bus als je ertussen gaat zitten.
Ik denk dat ik inderdaad (indien mogelijk) even thuis zou blijven. Als je na een dag of 10 niet ziek bent, kun je gewoon weer aan het werk.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding