Ik schrik me dood... kan dat echt?

Ik heb wel eens gehoord dat mensen zich daadwerkelijk dood zijn geschrokken. Zou dat écht kunnen? En hoe kan dat dan?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
4K

Het beste antwoord

Ja, je kunt jezelf doodschrikken, je bent dan zo bang dat je hart het begeeft.
Hieronder staat een link naar een samenvatting van psycholoog Dennis Coon over doodschrikken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Ja hoor - je kan zo hard schrikken dat je een hartaanval krijgt.

Toegevoegd na 1 minuut:
Voorbeeldje:
"A Charlotte, N.C., man was charged with first-degree murder of a 79-year-old woman whom police said he scared to death. In an attempt to elude cops after a botched bank robbery, the Associated Press reports that 20-year-old Larry Whitfield broke into and hid out in the home of Mary Parnell. Police say he didn't touch Parnell but that she died after suffering a heart attack that was triggered by terror."
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Door het plots stijgen van de bloeddruk, kan het toch al zwakker hart ,het begeven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgends mij kan dat heel goed! Als ik mijn hart verschrikkelijk voel bonken nadat ik me 'dood' ben geschrokken (of heel erg in spanning zit voor iets wat komen gaat...) waar ik zelf al bang van word, dan kan ik me heel goed voorstellen dat, als je een zwak hart hebt, je er dood aan kunt gaan.
14 jaar geleden
Ik denk wel dat dat kan. Als je ergens heel erg van schrikt, schiet je bloeddruk op dat moment omhoog en krijg je een enorme shot adrenaline door je lichaam gejaagd. Kan me voorstellen dat mensen met een zwak hart daar aan kunnen overlijden. Enorme schrik kan heel veel met je lichaam doen. Twee jaar geleden kreeg ik het bericht dat de vader van een goede vriend was verongelukt. Toen ik het hoorde begon ik enorm te zweten, mn hart klopte drie keer sneller, ik moest braken, plassen en was spontaan aan de diarree. Was er letterlijk ziek van. Dus ja......
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
jazeker wel.. een jaar na het overlijden van mijn zoon kwam ik thuis en stond er weer een politieauto voor mijn deur en mijn vriend stond me buiten op te wachten.. mijn andere zoon had ook een ongeluk gehad..
De schrik die ik toen kreeg.. voelde alsof ik zo neer zou vallen dus ja, ik geloof absoluut dat het kan...
Maakte het later nog twee keer mee: ik kreeg zelf een klein meisje op de motorkap van mijn auto en 2 jaar terug kwam ik zelf onder een vrachtwagen terecht.... mijn hart heeft al heel wat te verduren gehad dus als het wat zwakker zou zijn geweest....