Een vriend van mij heeft bij een smartshop een cactus gekocht die hallucinerend zou werken. Hij weet echter niet goed hoe hij het moet gebruiken?

Mijn vraag is dus hoe te gebruiken en hoe hij er onder zal zijn.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.5K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Even bellen naar de shop. Ga niet zomaar proberen.

Antwoorden (4)

als je niet weet wat het doet niet gebruiken zou ik zeggen ga terug naar de smartshop en laat je vriend om uitleg vragen.
succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het ligt er een beetje aan welke cactus hij in huis heeft gehaald. Maar sowieso zou ik hem even terug sturen naar de shop om uitleg over de soort die hij in huis heeft gehaald te vragen.

Gebruik
De peyote cactussen moeten met wortel en al gegeten worden en goed lang worden gekauwd. De mescaline moet namelijk via de mondslijmvliezen worden opgenomen. Het is ook mogelijk om van de peyote thee te zetten. Snij de cacti in kleine stukjes en laat ze een half uur koken. Het kan dan als thee gedronken worden. Peyote cacti kunnen ook gedroogd gegeten worden. Snijd de cacti in schijven van 1 cm dik en leg deze in de zon (of in een oven op 50ºC) te drogen. Peyote cacti werken het best op een lege maag. Probeer 6 uur van tevoren niet te eten. Deze cactus smaakt hoe dan ook erg bitter, sommige mensen kunnen de smaak beter verdragen dan anderen. Een manier om de bittere smaak wat de verdrijven is het drinken van (ongezoete) grapefruitsap of ananassap tijdens het kauwen. Bijwerkingen tijdens het eerste uur na het nuttigen van mescaline cacti zijn misselijkheid, buikkramp en huilen. Deze verschijnselen verdwijnen als de trip begint. Sommige mensen zeggen dat de misselijk voorkomen kan worden door samen met de cacti wat gember te eten. Als je besluit om de peyote cacti verder te laten groeien, besef wel dat het een moeilijke plant is die langzaam groeit. Het heeft veel zonlicht nodig en weinig water. Dosering Het is moeilijk om aan te geven hoeveel mescaline één peyote cactus bevat, dit hangt af van de ouderdom en groei omstandigheden van de cactus. Een gemiddelde peyote dosering is ongeveer 12-30 gram, wat overeenkomt met 6-15 (of meer) cacti van 2 gram. Omdat de sterkte enorm kan verschillen, kan men het beste niet de hele dosering in één keer consumeren, maar het geleidelijk opbouwen: neem eerst de helft van de dosering, wacht 60 tot 90 minuten tot de effect bekend is, neem desgewenst de helft van wat er nog over is en herhaal dit zonodig. Mescaline doseringen:150 mg ondergrens merkbare effect 150 - 300 mg licht tot gemiddelde dosering 300 - 400 mg sterke trip, duurt 6 - 12 uur 450 - 500 mg mogelijke oplossen van het ego, trip kan ongeveer 12 uur duren 500 - 600 mg gegarandeerd oplossen van het ego, trip kan ongeveer 24 uur duren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een betrekkelijk nieuw fenomeen in de smartshop wereld is de zogenaamde ethnobotanische cactus. De twee bekendste soorten zijn de San Pedro cactus (Trichocereus pachanoi of Echinopsis pachanoi), afkomstig uit Peru en de Peyote (Lophophora williamsii), afkomstig uit Mexico. Deze planten werden van oorsprong door lokale indianen gegeten voordat ze aan hun spirituele rituelen begonnen.

De alkaloiden (antivraat stoffen tegen dieren) en met name de mescaline in deze planten hebben een hallucinerend effect dat wel een uur of 10 kan duren.Tegenwoordig zijn alle Lophophora soorten verboden in de Verenigde Staten en is het bezitten van deze planten slechts toegestaan wanneer men lid is van de zogenaamde "Sacred Church". In Nederland en veel andere EU landen is het hebben van alle cactus soorten gewoon toegestaan tot op heden, ook al is het extraheren van de hallucinerende alkaloiden (mescaline) verboden.

k neem aan dat het om een van deze twee soorten gaat, daar moet je de cactusknoppen van eten. de moeten wel eerst gedroogd worden!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou hem vooral niet gebruiken behalve onder begeleiding van iemand die er echt verstand van heeft. Je wilt geen 'bad trip' krijgen en de rest van je leven koekoek zijn. Is vaak genoeg gebeurd. Kijk maar eens naar slechte ervaringen met LSD op internet. Die cactussen kunnen dezelfde werking hebben.