Hoe gaat buikpijn over?

Ik heb bijna elke nacht buikpijn.
En het is niet prettig.
Ik kan niet vragen om thee of een medicijn
want, dan slapen mijn ouders en als ik ze stoor worden ze boos...
Kan iemand me helpen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.2K
Amadea
12 jaar geleden
Ga naar de huisarts. Dat kan nooit goed zijn, elke nacht buikpijn. Misschien heb je last van darmkrampen en moet je een dieet volgen. Laat het onderzoeken!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sorry, maar dat vind ik wel wat zorgwekkend: je hebt iedere nacht buikpijn maar je moet het maar alleen zien op te lossen? Heb je het wel ooit met je ouders besproken?
Kimath
12 jaar geleden
Eet je te weinig? Daar krijg ik altijd buikpijn van. Maar kan allerlei oorzaken hebben, huisarts lijkt mij ook het beste.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoi Jamiejamie, Wil je svp contact opnemen met:
http://www.kindertelefoon.nl/contact DOEN !

Antwoorden (9)

Een warme kruik, en als je dat niet hebt, vul je een Cola fles met warm water uit de kraan.. Ook een optie; PCC, asprine dus..

Sterkte.

Toegevoegd na 31 seconden:
Of een ander soort fles natuurlijk..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan je buik een beetje masseren maar ook iets wat herl goed is voor buikpijn (tenminste bij mij wel) is lauw water met 5 theelepel suiker. En dit dan ineenkeer opdrinken. Probeer ook niet aan je buik te denken want daardoor kan het ook ontstaan dat je elke nacht buikpijn hebt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Buikpijn kan komen omdat je niet goed in je vel zit. (Spanningen). Als ik zo lees dat je ouders boos worden, als ze slapen denk ik dat het daar aan kan liggen. Je zou eens met de kindertelefoon contact op kunnen nemen. Je kan dan met mensen praten. Wie weet helpt dat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+1
mn vanwege "Kan iemand me helpen?" http://www.kindertelefoon.nl/contact
Heb je stress voor iets ofzo?
Ik heb dat ook eens gehad door stress en toen had ik een darmontsteking . Raadpleeg u huisarts voor meer info. Succes en van harte beterschap
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ga vaak op mijn buik liggen met een kussen onder mijn buik, zo komt er gedurende een tijdje druk op. Bij mij werkt het.

ps Kruik kan idd ook
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Raar dat je elke avond pijn hebt. Misschien moet je er eens naar laten kijken?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik las een paar reacties en sommige mensen hebben gelijk als het aankomt op stress. Ik had vroeger ook heel veel last van buikkrampen, en ik ben toen naar de doktor geweest maar die kon niks vinden. Later bleek dat het zich tussen de oren afspeelde, stress, zenuwen of het denken aan buikpijn kan al buikpijn geven. Mijn beste advies, ga naar de doktor en als hij/zij niks kan vinden vraag jezelf eens af of je iets dwars zit, want je maag en darmen zijn daar heel erg gevoelig voor.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het ligt eraan wat voor buikpijn je hebt. Als het door menstruatie komt helpt een warm bad/douche. Een warme kruik helpt ook of kruidenthee (mijn favoriet!)

http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/natuurgeneeswijze/58878-geneeskrachtige-kruiden-bij-buikpijn.html

Teveel cafeïne, kunstmatige zoetstoffen en/of te laat eten s`avonds kunnen ook zorgen voor buikkrampen.
Probeer eens wat eerder op de avond te eten. Dat kan helpen.

Stress kan ook een oorzaak zijn.
Neem dan een lekker warm bad met lavendelolie, en vraag aan iemand (als je die luxe hebt) om je een massage te geven.

Toegevoegd na 2 minuten:
Je kunt voor het slapen gaan een kopje kruidenthee nemen of je maakt een thermosfles met kruidenthee. Dan kun je s`nachts als je buikpijn krijgt altijd een kopje nemen. Hoef je je ouders ook niet te storen.
Maar je moet je ouders gewoon om hulp kunnen vragen als dat nodig is, zelfs als dat midden in de nacht is!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb je al eens met je ouders hierover gesproken op een moment dat ze wakker waren.
Misschien zijn ze zich niet eens bewust dat je naast hun bed sta en dat je ECHT pijn heb. (EN IEDERE NACHT)
Dan kun je in overleg met je ouders beslissen of je wel of niet naar de huisarts ga.
Willen je ouders niet praten neem dan zelf een besluit: of de huisarts of de kindertelefoon(zoals hierboven vermeld) maar blijf er niet mee lopen.
Kan me alleen voorstellen dat je het misschien fijner vind als je moeder even meegaat naar de huisarts.
Buikpijn is echt niet leuk.