Hoe schrijf je deze Nederlandse naam goed..?

Het naam is: Krisella.. of Chrisella?

Ik weet niet hoe je het schrijft..
Zijn er een aantal voorbeelden?

Bedankt alvast

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (5)

Beide namen komen voor in Nederland. Ook trouwens Cristella met een C.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ken geen Nederlandse naam die daar op lijkt. Wel een Engelse: Griselda. Die is gebaseerd op een Germaanse naam, Grishild, of het is een afgeleide van Christehildis.
In Nederland werd aan het eind van de negentiende eeuw wel de naam Grijssela gebruikt.
Amadea
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Griselda... Dat was toch een van de boze stiefzusjes in Assepoester?;)
Amadea
12 jaar geleden
Als zodanig ken ik die naam niet. Wel de auteur Griselda Visser.
Lijken mij geen nederlandse namen,geen voorbeelden van te vinden.
fremar
12 jaar geleden
Chrisella is wel bekend als nederlandse naam
http://www.meertens.knaw.nl/nvb/populariteit/naam/Chrisella

Krisella niet
http://www.meertens.knaw.nl/nvb/naam/is/krisella
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoogstwaarschijnlijk is Chrisella de correcte schrijfwijze.
Het is voor zover ik weet geen Nederlandse naam.
Als je beide spellingvarianten googled (met zoeken op Nederlandse pagina's) dan krijg je 221 hits op de naam Krisella en wel 14.200 hits op de naam Chrisella.
Ik heb deze naam ook opgezocht in de voornamen databank van het Meertens instituut en daar waren in 2006 minder dan 5 vrouwen bekend met de naam Chrisella en geen een met de naam Krisella.

Deze naam is denk ik afgeleid van Christelle, en die naam is weer een afgeleide van Christine. Dat is een Franse naam die christelijke vrouw betekend.