Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

misschien een beetje een rare vraag: waarom moeten de meeste mensen plassen als ze onder de douche gaan staan?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit wordt genoemd als een `Golden Shower`!(Milieuvriendelijk volgens de Braziliaanse regering.)
Cryofiel
14 jaar geleden
Moeten de meeste mensen plassen als ze onder de douche staan? Daar heb ik nooit van gehoord. Weet je zeker dat het niet alleen maar om sommige mensen gaat? Ik hoef nooit te plassen als ik onder de douche sta. Tenzij ik al moest plassen voordat ik onder de douche stapte, natuurlijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Cryofiel, dan ben jij misschien juist degene die afwijkt van de norm ;-) . Heb je daar al over nagedacht?
Cryofiel
14 jaar geleden
Dat zou best kunnen. Waarbij ik het helemaal niet erg zou vinden als ik inderdaad bijzonder zou blijken te zijn. Daar durf ik vooralsnog niet op te hopen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Welzeker ben je bijzonder. Ieder mens is uniek.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

Dat heeft te maken met het z.g. "watervaleffect". Extreem stromend water werkt aanstekelijk...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Omdat je door het douchen afkoelt en daardoor je blaas gaat krimpen. Dit geeft een reactie tot het moeten plassen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Afkoelen onder de douche? Ik heb eigenlijk altijd het idee dat ik er warm van wordt...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Van geluid van water moet je inderdaad ook vaak plassen. Maar sowieso ook wanneer in met water in aanraking komt. Leg je handen maar eens in een bak met water. Of een slapend iemand met z'n hand in water leggen. De kans is groot dat hij in z'n bed plast. ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in=je
Het geluid van lopend water prikkelt je blaas.
Daarom moeten veel mensen plassen onder de douche.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
haha, dat heb ik ook.
omdat de mensen stromend water zien denk ik, dan moeten ze plassen. probeer maar eens aan een fontijn te denken als je nodig moet plassen XD
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarom de meeste mensen moeten plassen onder de douche weet ik niet, ik doe het zelden of nooit.
In Brazilië wordt het aanbevolen om water uit te sparen:
hier een grappig voorlichtingsfilmpje die dat aanmoedigt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha, die had ik ook gezien Koos. Maar ik wist het antwoord op de vraag niet en daarom maar een reactie geplaatst.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik had jouw reactie nog niet gelezen, maar je hebt gelijk, eigenlijk geef ik geen antwoord en zou dus eigenlijk ook bij de reacties moeten staan.
Maar omdat je dan niet zo mooi een filmpje kan plaatsen heb ik het maar op deze manier gedaan. ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je krijgt daarom een + van mij Koos.
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing