Wat is een goede tekst voor op een condoleancekaart?

Een collega zijn vrouw is na een ziekbed overleden. Ik ken hem vaag, maar ik wil een kaart sturen om hem en zijn (jonge) kinderen enigzins te steunen. Alleen sterkte vind ik zo kaal en een lang gedicht hoeft ook weer niet. Wie weet in een een paar woorden het verlies en sterkte goed uit te drukken.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
14.3K

Het beste antwoord

Je kan hier eens kijken: www.gedachten-gedichten.nl
Kies dan gedichtenindex.
Hier staan echt hele mooie gedichten in voor allerlei gebeurtenissen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Als het om een vage kennis gaat, zou ik het gewoon houden op: Heel veel sterkte gewenst voor de komende tijd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik schrijf meestal: Woorden schieten te kort om jullie te troosten in dit grote verlies. Wij wensen jullie heel veel sterkte en kracht toe voor de komende tijd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat een verdriet en gemis dat ............. is overleden
Ik leef in gedachten met jullie mee.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Rieneke1
14 jaar geleden
wat een handige site mathilde, heb 'm bij m'n favo's gezet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
mooie text!
Ik heb in een vergelijkbare situatie net zo lang naar een kaart gezocht, waar de tekst waar ik me in kon vinden er voorgedrukt in stond en heb daar mijn naam bij gezet...

Uit ervaring weet ik dat de juiste tekst plaatsen moeilijker is dan niets schrijven m.u.v. je naam natuurlijk...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Beste..............we verschrikkelijk wat jullie is overkomen.
Ik denk aan jullie, heel veel sterkte nu en in de toekomst.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het lijkt me vrij ongepast om nu een tekst van een wildvreemde GV'er op die kaart te schrijven.
Onpersoonlijker kan het niet, toch?
Je kent die collega 'vaag'.
Maar je vindt het erg voor hem, en leeft toch wel met hem mee, merk ik.
Doe je ogen eens dicht en denk even rustig aan die persoon.
Schrijf daarna op wat je vindt in je hart, en wat je voor hem wenst.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als een tekst mij persoonlijk raakt en ik het in dit geval goed vind passen wordt het toch ook persoonlijk?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wij kennen jouw vage collega niet, dus ga je iets overnemen dat niet gericht is op die persoon.
Van mij mag je hoor, maar ik persoonlijk zou dat niet willen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik zoek gewoon een kant en klare tekst die past bij die persoon, we hoeven toch zelf niet allemaal het wiel opnieuw uit te vinden?