Verjaardag van 18 jarige jongen /meisje.Hoe viert men dat anno 2009? Uit of thuis?

Extra tips voor verjaardag in wintermaanden zijn van harte welkom.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.6K

Het beste antwoord

Iemand die 18 wordt, weet dat volgens mij zelf erg goed.
Zo niet, dan kan je sturen in wat je éigen voorkeur heeft.

Ik denk dat het per jarige sterk verschilt. Het hangt ook af van het beschikbare budget. Dus is het niet zo makkelijk om er een algemeen antwoord op te geven als de persoon en de situatie onbekend zijn.

Een dvd-avond is het simpelst, maar of ze daar trek in hebben?
Ik zou ze gewoon hun gang laten gaan. Die leeftijd hoeft niet meer zoet gehouden te worden. En als hij/zij onmogelijk dure uitspattingen wil maken, dan op z'n minst even voorstellen dat zelf te betalen. Zo leren ze ook dat dingen geld kosten. Welk deel daadwerkelijk betaald moet worden, daar is vast wel uit te komen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Dat vier je thuis, want van daaruit vindt het grote moment plaats: De eerste rijles.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niet iemand van 18 is daar al veelste oud voor.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Liever uit dan thuis denk ik. Iemand van 18 woont vaak nog thuis, en het is niet echt feestelijk als je ouders gaan controleren of er misschien niet te veel gedronken gaat worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ligt aan de ouders. die kunnen ook gewoon lekker meefeesten (heb ik ook gedaan :D) of verdwijnen tot t feest is afgelopen
een supriseparty organiseren voor iemand die 18 word is ook heel leuk, en dan met een thema ofzo. dat kan zowel uit als thuis. en als je echt perse buiten de deur wil zijn er genoeg leuke opties. indoor skieen met daarna een skihut feest, paintballen.. nou ja iets actiefs gaan doen en daarna feesten. als je genoeg geld hebt natuurlijk want het kost wel wat ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat verschilt per omgeving denk ik, daarom is hier geen eenduidig antwoord op te geven. Persoonlijk zou ik het met de a.s. jarige bespreken als je tenminste geen surpriseparty wilt geven, je kunt dit dan bespreken en regelen met de beste vriend(in). Zo voorkom je dat diegene niet thuis is als deze daar wel hoort te zijn en andersom natuurlijk ook als je hem/haar niet thuis verwacht en de jarige zit daar met de hele aanhang vrienden. Als er geen ruchtbaarheid aan wilt geven kun je ook de vrienden observeren van wat zij doen om dit te vieren, dit is veel moeilijker want je kunt niet naar de budget van alle vrienden kijken de een heeft nu eenmaal meer dan de ander te besteden, maar je kunt er wel uit opmaken hoe jij het zou willen.

Alle tijden hebben zo hun eigen viering van de verjaardagen, dus observeren of mee laten praten over de viering voorkomt een heleboel ellende.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het enige antwoord weet denk ik de jarige zelf. In mijn omgeving is het verschillend, de een wil 'stappen met vrienden in de kroeg' en de ander wil graag 'hangen met vrienden in de garage thuis met drank en hapjes'. Kortom, per persoon en geval verschillend!