Een kennis van mij wil graag creatieve psycholoog worden, ''kennis'' is ingeschreven bij het Amk. Kan ''kennis'' creatieve psycholoog worden?

Mijn vraag stel ik omdat er verschillende mensen zeggen van wel en anderen van niet, kan iemand mij misschien een bron geven waar dat staat? zelf kan ik het niet vinden, of als u het absoluut zeker weet.

Alvast bedankt

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Creatieve psycholoog? Is dat een psycholoog die creatief is? Volgens mij ben je in de war met "Creatief therapeut". Er bestaat namelijk wel degelijk een HBO-opleiding Creatieve Therapie (bijv. in Utrecht, Arnhem en Leeuwarden)
Je vertelt ook dat die kennis bekend is bij het AMK. Het zou kunnen dat hij of zij de opleiding CT dan wil doen als een soort persoonlijke therapie. Of hij of zij later dan zelf ook mensen kan helpen wordt tijdens de opleiding vanzelf duidelijk.
Veel succes!

Toegevoegd na 1 minuut:
Een goede website om veel informatie te vinden over opleidingen en beroepen op het gebied van zorg en welzijn is www.youchooz.nl
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank je wel! Dit antwoord is passend!

Andere antwoorden (1)

Psycholoog is in Nederland geen beschermd beroep meer. Iedereen mag zich psycholoog noemen en de kennis mag zich dus ook creatief psycholoog noemen.

Creatief psycholoog is aan de universiteit geen officiële specialisatie richting bij de studie psychologie.
AlphaLimaSierra