Willen we weten waar een ander met zijn handen heeft gezeten voor we een hand geven?

Dit naar aanleiding van de neuspeutervraag.
Mensen zitten aan van alles wat niet hygiënisch is. Willen we eigenlijk nog wel een hand geven of denken we er gewoon niet bij na?

Toegevoegd na 49 seconden:
Of is het handig om na het krijgen van een hand eerst zelf je handen te gaan wassen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Gewoon niet te veel bij nadenken,want dan kun je helemaal niks meer aanpakken,en is het einde zoek.
hoe vaak wordt een produkt in de supermarkt niet gepakt en teruggezet ,je pakt geld aan,een winkelwagen vasthouden en nog veel meer etc.
ik geef gewoon een hand,en heb niet eens de gelegenheid om gelijk daarna mijn handen te wassen,in feite bouw je ook een zekere weerstand ertegen op.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Nee, dat wil ik echt niet weten, want dan geef ik waarschijnlijk nooit meer iemand een hand...

Toegevoegd na 1 minuut:
En om nou iedere keer als ik een hand krijg, mijn handen te wassen....
Lijkt me niet praktisch.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik denk dat iemand over het algemeen wel gewoon een hand geeft, en dit is ook wel zo beleefd. ik persoonlijk wil het eigenlijk helemaal niet weten, is alleen maar beter. de meeste mensen schudden wel iemands hand tenzij ze smetvrees hebben.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, eerlijk gezegd denk ik niet dat we dat willen weten.
En als je het wel zou weten, gaf je waarschijnlijk menigeen geen hand meer.
Hetzelfde is er aan de hand met geld. Daarvan wil je ook niet weten wie het allemaal in de handen heeft gehad en waar het allemaal gelegen heeft.
Over sommige dingen moet je naar mijn mening niet te veel willen nadenken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik wil het zeker niet weten. En ik begrijp niet dat huisartsen en specialisten in deze tijd nog handen schudden met patiënten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Die doen daarna wel handschoenen aan als ze je gaan onderzoeken en wassen heeeeeel vaak hun handen (heb ik mijn huisarts toch vaak zien doen in ieder geval).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, maar als ik daar de deur uitga krijg ik een hand en de volgende die naar binnengaat krijgt dezelfde (ongewassen) hand. Misschien gaat het niet bij elke arts zo, maar toch...
He gats nee hoor, dan worden we zo neurotisch
Ik was mijn handen altijd voor ik wat dan ook aan mezelf ga doen
en voor de rest heb ik geen zin om te bedenken of iemand evt net aan zijn gat heeft staan krabben
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, liever niet. Zo kwam ik ooit eens op bepaalde beetje verscholen parkeerplaats langs een snelweg. Daar stond een man met een mooie grote auto, keurig in het pak, type, vertegenwoordiger, zichzelf ook keurig te bevredigen. Toen hij de kinderen in mijn auto zag draaide hij zich nog wel even om. Ik stelde me echt zo voor dat hij na de ja hoe noem je dat, daad? vrolijk naar zijn afspaak ging en bij binnenkomst keurig een hand gaf, yak....