Hoe kom je van iemand af?

Een persoon die heel slecht vrienden kan maken, loopt al een tijdje achter me aan. Vorig jaar begon het en nu met het nieuwe collegejaar kom ik niet van haar af. Ze moet altijd naast me zitten en volgt mij overal naartoe. Ze is niet spontaan noch gezellig en ik voel me totaal niet op mijn gemak. Ik heb alleen medelijden met haar omdat ze niemand anders heeft. Vermijden heb ik geprobeerd maar zonder effect. Ik wil haar niet kwetsen maar hoe maak ik duidelijk dat ze wat afstand moet nemen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
4.9K

Antwoorden (7)

Moeilijk voor je, maar ook voor dat meisje.
Schijnbaar heb je de indruk gewekt, dat jij haar wel aardig vind.
Je zult gewoon eerlijk tegen haar moeten zijn, en dat kan denk ik niet zonder te kwetsen.
Wel hoop ik dat je haar vorig jaar niet bij gebrek aan beter wel aandacht schonk, dat zou supergemeen zijn namelijk van jou..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Door met haar in gesprek te gaan. Vertel haar op een rustige en niet kwetsende manier dat je ookje persoonlijke ruimte nodig hebt. Draai de situatie om en vraag haar hoe zij het zo vinden als een ander continu aandacht zou vragen.
Hou het in eerste instantie vriendelijk en beleefd. Het heeft geen enkele zin om kwetsend te zijn.
Blijft de dame in kwestie toch serieus aandringen kun je duidelijker worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Om te beginnen,ben jij ook een zij? Maakt volgens mij nogal verschil uit! Als het op de softe manier niet lukt, moet je haar toch maar wel kwetsen,hoezeer dat je ook tegen de borst stuit.Beter advies kan ik je niet geven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Misschien kun je proberen om je bij een groepje aan te sluiten, zodat zij ook automatisch in contact komt met anderen. Betrek haar wel in de gesprekken, want anders ga je haar weer zielig vinden, maar probeer je langzaam maar zeker "los te weken". Praat gewoon steeds vaker met anderen en probeer te vermijden dat je alleen met haar bent.

Als je in de collegezaal komt kijk je goed waar mensen zitten waar je graag mee omgaat en ga bij hen zitten, zodat zij geen kans krijgt om jou te claimen.

Succes!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voor zo'n persoon is alle aandacht aandacht, dus ook de negatieve aandacht. Het is daarom belangrijk consequent te zijn, ik zou aanraden ten elke keer op dezelfde manier te laten blijken dat je er niet van gediend bent, maar wel zo dat je er weinig woorden aan vuil maakt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heb je jezelf afgevraagd hoe het komt dat zij zo slecht vrienden kan maken? Wie weet heeft ze bijv. een vorm van autisme. (Asperger, PDD-NOS) Deze mensen maken ook moeilijk vrienden en voelen ook niet goed aan of een ander ze wel of niet mag. Ze denken rechtlijnig, en als jij steeds aardig doet nemen ze dus automatisch aan dat je een vriend(in) bent.
Je zou ook het ook van de positieve kant kunnen bekijken. Jij bent blijkbaar degene die nu in staat is om een goede daad te verrichten, je straalt toch wat uit waardoor zij zich goed voelt bij jou. Dus help haar verder, laat haar kennismaken met andere mensen en leg dan voorzichtig uit dat je heus wel met haar wilt omgaan, maar dat teveel ook te beknellend kan werken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De etiketten 'Asperger' en 'PDD-NOS' worden tegenwoordig echt steeds gemakkelijker rondgestrooid. Er bestaat ook nog zoiets als simpelweg sociaal onhandig zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
SuzyQ, waarop baseer je dat die etiketten zo makkelijk worden rondgestrooid?? Mijn ervaring is dat namelijk juist niet. Met mijn ruim bovengemiddeld intelligente kind heb ik jaren van kastje naar de muur gelopen vanwege zijn "vreemde" gecrag. Het lag vaak zgn. aan ons, de ouders, die niet goed genoeg opvoedden. Op een gegeven moment is hij toch uiteindelijk getest en bleek hij Asperger te hebben. Maar toen hadden wij al een lange lange weg achter de rug waar we tamelijk onzeker van werden.
Bovendien is hij dus ook zo iemand die absoluut niet weet hoe je vrienden maakt, maar het wel heel graag wil.
als jij denkt dat zij slecht vrienden maakt. En je wilt van haar af. Dan moet je niet zeggen wil haar niet kwetsen. Als je echt van haar af wilt. Dan moetje gewoon tegen haar seggen tegelijkertijd goed in zijn ogen kijken. En dan zeggen hou a.u.b afstand van mij. Anders ga ik gekke dingen doen. Ik wil jou niet klaar punt uit.! Niet bang zijn ook niet laten merken da je bang bent of so. Gewoon doen wat je hart zegt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hou afstand van mij, anders ga ik gekken dingen doen? Ze vraagt om advies om een eenzaam meisje op een zo min mogelijk kwetsende manier te laten weten dat ze het verkeerde idee over hun verstandhouding heeft, niet om advies om iemand te bedreigen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Babyfaced, doe mij een plezier en hou afstand van mij, anders ga ik gekken dingen doen! En ik meen wat ik Seg!
Jammer dat ik je nu niet ook nog even goed in je ogen ken kijken. Klaar punt!