Komt het in deze tijd nog voor dat iemand lintwormen heeft?

Waar herken je het aan en wat doe je er tegen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.4K

Het beste antwoord

Wat is worminfectie door lintworm?

Er zijn verschillende soorten wormen waar u last van kunt hebben. In Nederland gaat het meestal om een besmetting met aarsmaden, spoelwormen en soms lintwormen. Besmetting gebeurt altijd door het inslikken van de eitjes.

Lintwormeitjes kunt u binnenkrijgen door het eten van rauw vlees. Denk aan filet americain, rauw gehakt, tartaar en biefstuk. Ook groente kan een besmettingsbron zijn door met lintworm besmette mest.

De eitjes groeien in de darm uit tot een volwassen lintworm, die meer dan twee meter lang kan worden. De kop zet zich vast in de darmwand. Van de achterkant vallen er regelmatig stukjes af, die dan in de ontlasting komen.

Lintwormen komen in Nederland niet veel voor.

Hoe vaak wordt niet vermeld Ik denk dat er dan een onderzoek zou moeten plaatsvinden onder de huisartsen. Ik denk niet dat dit soort dingen geregistreerd staan.
Grtjs
Pieter

Toegevoegd na 1 minuut:
Had de opmerking van Cindy nog niet gelezen, komt van dezelfde bron.
Pieter
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En rauwe vis? Sushi, haring, zalm?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vis heeft een nog veel engere worm. Vis moet je noot rauw eten.

Andere antwoorden (4)

Lees ook: http://www.voorbeeldvan.uwapothekeronline.nl/uploads/PharmPatientsFolders/wormen.pdf
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Lintwormen komen in Nederland nog maar zelden voor. Maar er bestaat nog altijd de kans om het te krijgen. Veel honger, veel eten maar veel afvallen is het eerste kenmerk. Verder kun je er ook buikpijn van krijgen en kun je soms stukjes worm in je ontlasting zien.
Er zijn verschillende geneesmiddelen voor.

Op onderstaande link kun je er meer over lezen.

http://www.apotheek.nl/Medische_informatie/
Klachten___ziektes/Aandoeningen/
Worminfecties,_lintworm.aspx?mId=10701&rId=31
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
lintwormen zou je ook in deze tijd nog kunnen krijgen maar als je je vlees goed verhit dood je de lintwormeieren ook,wel is er een kleine kans op de vossenlintworm als je bramen of bosbessen plukt in het bosonder een halve meter van de grond. Als je een lintworm hebt merk je er in eerste instantie niet veel van in een later stadium krijg je bloedarmoede en val je onverklaarbaar af,voel je je lusteloos en algemeen zwak.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn ex-vriend had een lintworm in 1994 of daaromtrent. Hij at vaak halfrauw vlees, vandaar. We gingen op vakantie naar Turkije en daar kreeg hij zoveel last van zijn buik dat we naar een dokter gingen. Die gaf hem er tabletten voor en toen is de hele handel eruit gekomen.