Wat is het verschil tussen Kruidvat contactlenzen en contactlenzen van de opticien?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.2K

Het beste antwoord

Ik heb twee jaar lang contact lenzen van de kruidvat gedragen maar heb hier slechte ervaringen mee.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Annswers
12 jaar geleden
Wat zijn je ervaringen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik droeg de lenzen elke dag lange tijd, nu is dat niet echt handig maar maakte lange dagen met werk en school. Mijn hoorvlies begon ruw te worden en het leek wel of op de plaats waar de lens zat mijn oogbol dikker werd. Ik had steeds rode ogen en ze deden pijn met indoen. Ik zorgde voor een goeie hygiëne en kwam er nooit zonder gewassen handen aan en ik had ook geen oogontsteking. Mijn ogen konden de lenzen gewoon niet meer verdragen. Ik heb echt maanden last van de ogen gehad. Plus dat ik idd ook een cilinderafwijking heb en ik daardoor s' avonds dubbel begon te zien.

Andere antwoorden (6)

De lenzen van het Kruidvat zijn beperkt in het aantal optreeën wat ze kunnen corrigeren, en ze zijn alleen geschikt voor mensen zonder speciale afwijkingen aan hun ogen. Dus je kunt die alleen gebruiken als je simpel bijvoorbeeld -1 en -2 hebt. Ik moet voor lenzen naar de opticien omdat ik voor het linkeroog een leesgedeelte en voor het rechteroog een cylindrische correctie in de lens heb.
Amadea
12 jaar geleden
Volgens mij zit het hem alleen in de contoles en dergelijke. De meiden van de kruidvat hebben er geen verstand zoals de opticien dat wel heeft. Het zijn prima lenzen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik heb inderdaad een simpele lens nodig
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ook bij een opticien heb je lenzen die bevallen en dit je NIET bevallen, kwestie van proberen. Als je een maal de goede heb, kan je net zo goed kruidvat gebruiken, zeker als ze ook nog een standaard lenzenmerk verkopen.
Overigens moet je even googlen, er zijn n.l. veel meer online scherp geprijsde lens aan bieders, van kwaliteit merk lenzen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Beperkingen, veel minder comfort. Om maar iets te noemen. Alhoewel je bij contactlenzen van de opticien €300 per jaar kwijt bent...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Die van de Kruidvat zijn meestal niet ontworpen door oogartsen die hier gespecialiseerd in zijn. De opticien kan hier over meer vertellen en de lenzen op maat maken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Die van t kruidvat kunnen in sterkte iets afwijken, maar ik heb zelf lenzen van de opticien en die bevallen me ook niet.