Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Het beste antwoord

Omdat ie - met enige fantasie - op een oog van een ekster lijkt.
(Lees meer...)
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoe bedoel je enige? Of was het soms het oog dat jij (mag ik wel zeggen he) gisteren plaatste?
AWM
14 jaar geleden
Als je die op je voet ziet zitten, dan zou ik me pas zorgen gaan maken...

Andere antwoorden (2)

Likdoorns / eksterogen
Vooral oudere mensen kunnen flink last hebben van eeltige knobbels op de voeten, meestal aan de buitenzijde van grote of kleine teen. Zulke knobbels worden likdoorns genoemd of eksterogen vanwege de zwarte kern. Eigenlijk zijn ze het gevolg van een heel natuurlijke reactie van de huid. Overal waar die onder druk staat of harder dan gemiddeld slijt, wordt extra veel hoornlaag gevormd.

Onder de voet, aan de ellebogen en in de handen - bij zwaar werk - is dat heel nuttig, maar aan de zijkant van de voet en op de tenen is het alleen lastig. Toch 'vergist' het lichaam zich niet; eksterogen zijn het gevolg van knellend schoeisel of van een afwijkende manier van lopen waardoor extra druk op de tenen ontstaat.
(Lees meer...)
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Inderdaad vanwege de gelijkenis met het oog van een vogel. In het Duits noem je het een Hühnerauge (kippenoog), en in het Engels een crow's eye (kraaienoog).

(RJ)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding