Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

wat moet je doen als je allergisch bent voor spijkerbroeken?

ik ben allergisch voor de blauwe kleurstof in spijkerbroeken. ik krijg geen uitslag ofzo maar heel erge jeuk. nu kan ik een legging onder mijn broek dragen maar dat is veel te heet. is er iemand anders die dit ook heeft of er iets van heeft gehoord?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
7K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Gelezen op een Amerikaanse site: de verfstoffen van blauwe jeans kunnen reacties veroorzaken omdat de kleurstof niet geheel gehecht is aan de stof omdat het de bedoeling is dat ze geleidelijk verbleken.
Je kunt dat deels oplossen door je spijkerbroeken een azijnbad te geven.

Overigens: heb je ook klachten als je eten of snoep hebt gegeten met een blauwe kleur?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

je hebt ook witte spijkerbroeken, dat is misschien wel mogelijk om zonder legging te dragen
en anders moet je ander soort broeken aan zoals nette broeken van vroeger (naam weet k niet) of joggingbroeken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zoals gezegd komt dit door de kleurstoffen.
Het helpt vaak al heel wat om de broek voor gebruik binnenstebuiten te wassen. Ik kreeg zelfs uitslag hiervan, maar met deze methode had ik na 3 wasbeurten binnenstebuiten wassen geen last meer.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je zou een rok kunnen dragen met daaronder een legging aan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding