Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Bestaan er anti slaap pillen?

Ik ga bijna op een kamp maar ik val altijd heel snel in slaap als ik in bed lig! Ook zelfs op de laatste avond! Wat kan ik daartegen doen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
9.3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (6)

Nee, er bestaan geen anti slaappillen. Wel kun je andere maatregelen treffen voor een gezellige avond:
-Blijf bezig. Hou een kussengevecht, klets uitgebreid, maar zorg dat er geen stiltes vallen. Dan zal slapen een stuk lastiger worden.
-Eet snoep! Dat zul je sowieso al wel doen denk ik, maar door de suiker blijf je waarschijnlijk wel wakker. Anders zou koffie of energydrank een optie zijn maar op een kamp gaat dat niet lukken, denk ik zo.
-Je valt in slaap zodra je in bed ligt? Ga dan ook niet in bed liggen! Niet je favoriete keuze misschien, maar mocht je écht lang wakker willen blijven, ga dan tegen je bed aan zitten, kruip naast een vriendin, enz. Zorg dat je een houding hebt waarin je niet zomaar in slaap valt.
Mocht dit allemaal niet lukken, sta dan eens stil bij het feit dat er heeel veel mensen 's avonds worstelen om in slaap te vallen. Gelukkig heb jij dit niet!

Veel plezier op je kamp!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja die bestaan, in de vloeibare vorm. Men noemt dit koffie of energy-drank.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee er bestaan geen anti slaappillen maar bijvoorbeeld drinken zoals cola, energiedrank,redbull bevatten allemaal cafeïne. Dit helpt je ook wakker te houden
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja er bestaan wel degelijk anti-slaappillen. Die kregen/krijgen piloten/militairen om tijdens operaties langdurig wakker te blijven.
Ze verminderen ook de eetlust en waren ook populair als afvalmiddel.
Je kunt ze tegenwoordig niet of misschien nog op doktersrecept krijgen want ze zijn als pepmiddel verboden.

Toegevoegd na 3 minuten:
De stofnaam is amfetamine.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee die bestaan niet maar er bestaan pep-pillen die gebruiken piloten ook heel vaak
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Cola is het aangewezen middel.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding