hoe krijg ik dit jaloerse gevoel weg?

Ik hoor mijn vader en moeder af en toe aan tafel praten dat mijn moeder vroeger altijd vrolijk was. Ook had ze met veel mensen verkering gehad. Van groep 8 al! Ze was ook populair en viel erg goed in de groep. Integendeel ben ik (nu in de brugklas) een soort van buitenbeentje. Ik heb nog nooit verkeverkering gehad. Ik ben jaloers op mijn moeder. Ik ben ongelukkig op de basisschool naar gelukkig in de brugklas gegaan. Iemand heeft aan iemand doorverteld dat ik m knap vond, maar dat wou ik niet. De jongen zei tegen haar dat hij mij niet echt knap vond. Mijn vader zegt dat er wel jongens op mij vallen maar het gewoon niet zeggen.. Ik ben zo jaloers, ik word er verdrietig en onzeker van.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Je noemt het in je bericht jaloezie maar ik lees er eigenlijk in dat je graag zoals haar zou willen zijn, zoals zij vroeger was, zodat je haar nu als dochter niet zal tegenvallen. Misschien ben je zelfs bang dat je moeder graag zou hebben gezien dat je meer op haar zou lijken van vroeger? Het kan ook zijn dat je opkijkt naar je moeder, zo van: Goh, zij vertelt al die verhalen over vroeger en het succes en de populariteit druipt ervan af, terwijl ik maar saai ben.
De meeste mensen zijn als ze erg jong zijn, ook erg onzeker over zichzelf. De reactie van zo'n jongen, dat hij je niet knap vindt, doet er ook geen goed aan maar je weet niet wat hij precies gezegd heeft en soms ben je gewoon iemands type niet. Als je onzeker bent, straal je dat meestal ook uit, en daardoor word je weer sneller een buitenbeentje. Als de relatie met je moeder goed is kan je har vertellen wat je voelt, en dan kan je vertellen dat je het interessant vindt dat zij zo populair was maar dat jij je daar nog onzekerder door gaat voelen. Je vader heeft denk ik wel gelijk, dat er jongens zijn die niet zeggen dat ze je leuk vinden, want dat is echt waar en dat hoor je vaak jaren later pas op een reünie of zo. Als je op school onzeker bent zou ik je aanraden om buiten school ook mensen van je leeftijd te ontmoeten, dan bloei je misschien op. Ik heb trouwens ook een kind dat altijd een buitenbeentje op school was. Buiten school vond ze uiteindelijk meer vriendschappen en toen ging het op school ook beter omdat ze meer ervaring had gekregen en een beetje meer zelfvertrouwen. Tip: als je op school geen vrienden hebt, zoek dan iets om contact te maken. Ik noem maar iets: neem een spel kaarten mee en zorg dat je een paar leuke goocheltrucs met kaarten kent. Op die manier kan je soms ook makkelijker contact maken met anderen. Tip 2: spreek anderen aan door gewoon een compliment te maken. Zeg bijvoorbeeld: wat zit je haar leuk, of, cool shirt, of stel een vraag, zoals: heb je nog wat leuks gedaan dit weekend?
Mensen zullen daarop positief reageren, aan de hand daarvan kan je nog eens een vraagje stellen en zo een gesprekje krijgen. Stel je geïnteresseerd op, het klinkt misschien vreemd maar mensen praten graag over zichzelf. Op die manier kan je zaadjes planten die kunnen uitgroeien tot contact. geef jezelf de tijd en verwijt jezelf niet datje onzeker bent. Je bent goed zoals je bent.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Wat naar voor je. Misschien helpt het om eens met je moeder te praten over hoe je je voelt. Je bent zoals je bent en je bent vast een prachtig mens! Kijk om je heen naar wat je wél hebt en probeer daar blij mee te zijn. Je bent nog jong en bent op zoek naar 'jezelf' dat komt met de jaren helemaal in orde! Wees trots op wie je bent meis. Verkering hebben is ook lang niet alles. Zorg dat je eerst gelukkig bent met jezelf, dan komt de rest je vanzelf tegemoet!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niet onzeker zijn, de ware loopt voor iedereen rond, je zult zien, alles komt goed
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat je beter lekker kunt gaan slapen!! Jaloezie is voor serieuze zaken, in de liefde bijvoorbeeld of als je klasgenoot leukere schoenen heeft dan jij:-)jij bent onzeker en wilt graag leuk gevonden worden, dat is iets heel anders!! Dat komt uiteindelijk allemaal op je pad een keer en dat heet volwassen worden!!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat zij voelt is waarschijnlijk ook jaloezie en als je haar alleen maar af wilt kraken kun je misschien beter geen antwoord geven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
kinderen hebben ook gevoel toch? dus die zijn ook jaloers
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik neem je probleem heel erg serieus hoor!! Je moet genieten en jezelf dit soort moeilijle vragen niet stellen. Tijd zal je op den duur de antwoorden geven!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een vriendin die leukere schoenen heeft is dus een serieuze zaak? Ik zeg het niet vaak, maar o, my, god.
wat vervelend zeg. babbel met leuke jongens en neem contact met ze op. en vanzelf krijg je wel een leuk vriendje,, het hoeft ook niet op je 12de te zijn, je moet natuurlijk wel een mooi en aardig vriendje hebben!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij mij was het precies hetzelfde. bij mij kwamen de vriendjes vanaf de 2e vooral wat jongere jongens omdat dat meer mijn types waren. Maar dat waren vooral onzin relaties ow hand in hand en oehh zoenen etc. in de 3e had ik een wat sirrieuzere relatie met een oudere jongen maar dat bleek toch niet helemaal mijn type te zijn. Nu heb ik al bijna een jaar een hele lieve vriend. Waar ik in de 2e ook al 2 maandjes mee heb gehad. Wat ik hiermee wil zeggen is blijf geloven in jezelf en laat het op je af komen. Je zal vanzelf ziendat jogens wat volwassener worden en zich meer naar je toe trekken. zo ken ik mijn vriend eigenlijk me hele leven al. Maar nu is het pas echt sirrieus wat. (ik heb hem ook periodes niet gezien en daarna is er steeds wat gaan groeien) je bent nu nog zo jong maar geniet daarvan. veel verhalen van mensen uit je klas etc. Zullen vooral ook veel sterke verhalen zijn. sta sterk in je schoenen en geniet van het leven en je vriendinnen. Dan komen de jongens vanzelf wel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je moet niet onzeker zijn over jezelf. Als je dat doet ga je je alleen maar slechter voelen. Je krijgt vanzelf vrienden die je leuk vinden voor wie je bent. En wat je jaloezie betreft: jaloezie is een van de sterkste emoties die het menselijke lichaam heeft. daar kun je niets aan doen, maar je kan altijd met je moeder praten over dat soort dingen want daar zijn moeders voor.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
vervelent, maar je bent nog jong, het siert je misschien zelfs wel dat je nog een beetje naief bent.
blijf vooral jezelf. dat vind iedereen het mooist.
jaloers op je moeder hoef je niet te zijn, je bent namelijk zelf al iemand. het gevoel kan je weg krijgen door meer zelfvertrouwen te krijgen. probeer dat eerst voor je een vriendje toe laat.
succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dat je geen verkering hebt gehad in de brugklas is echt niet erg zit nu in derde en heb net ook pas 2 maanden en ik ben niet echt lijlijk ofzo

maar terug op je vraag je moet beseffen wat je wel hebt iedereen heeft wel wat in het leven wat leuk is als dat niet zo is moet je beter kijken