Ik ben 13 en ik heb geen liefdesgevoel voor mijn leeftijdsgenoten? Hoe komt dit?

Ik heb nog nooit echt iets gevoeld voor een leeftijdsgenooit kwa liefde, maar bij een tv-programma vind ik iemand heel knap die zeker ouder is dan 20. Ook op straat of ergens anders kan ik zomaar een verliefd gevoel krijgen voor een jongen die veel ouder is. Soms heb ik ook het gevoel dat ze rond de 30 zijn.

Hoe komt dit ? Ik voel me echt niet veiliger of beter bij iemand die ouder is...

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik verbaas me weer elke dag hier.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
waarom?
Kimath
12 jaar geleden
je bent 13, je weet nog amper wat liefde is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ach, meen je dat? Zwijmelde jullie op je 13e nog van niets? Dat is de brugklas hoor! ( en wat is liefde.. )
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarom zou je op je 13e NOG NIET weten wat liefde is?
Kimath
12 jaar geleden
Ik zwijmelde best wel bij bepaalde filmsterren, maar ik had wel door dat het geen verliefdheid was, maar een ander soort gevoel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ach, dat had ik echt nog lang niet door ( weet ik pas nu )
en laat een ieder in die waan..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik werd pas op m'n 18e voor het eerst echt verliefd. Tijd zat, het komt vanzelf. Heel veel mensen doen alsof, sommige mensen voelen het al echt.

Antwoorden (5)

Dat komt vaak voor op jouw leeftijd.
Pubers van 13/14 worden ook vaak "verliefd" op een leraar.
Jongens van 13 zijn nog niet zo interessant. Komt vanzelf goed (meestal).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
wees gerust, wat je omschrijft is absoluut niet raar. Jongens van jouw leeftijd zijn nog echte jongens, en het is echt niet gek dat je daar geen verliefd gevoel van krijgt.
( wat niet is kan nog komen hoor )

Hoe weet ik dat het niet raar is? Kijk maar wat de idool is van de gemiddelde tiener, dat is ( ok, uitgezonderd Justin B. ) vaak jongens van tussen de 20 en 30. Sorry, ik ben niet zo up-to-date maar voorheen vielen meisjes in katzwijm van beatles, rolling stones, thake that, backstreet boys...allemaal jongens van rond de 25 waar meisjes van 13 voor in de rij stonden.

Dus niet ongerust, droom/fantaseer lekker verder!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maak je geen zorgen, dit is helemaal niet raar, je bent in de pubertijd en dan vallen de meeste pubers op wat oudere jongens, je moet gewoon wachten en op zoek gaan naar een jongen op jou leeftijd (iets ouder kan)
veel succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
'Meisjes worden sneller volwassen dan jongens' zeggen ze altijd. Terwijl jij en je vriendinnen al aan het experimenteren zijn met make up, maken je mannelijke leeftijdsgenoten nog apengeluiden in de kantine. Dit is uiteraard wat overdreven, maar ik schets even een beeld.

Het is volkomen normaal dat je op oudere jongens zijn, bij deze mannen heb je namelijk het gevoel dat je op dezelfde golflengte zit. Ik raad aan om nog gewoon een jaar of 2 te wachten, dan zijn jouw leeftijdsgenoten waarschijnlijk een stuk volwassener en begin je meer genegenheid voor ze te voelen. Ik ben zelf 16, en ben ook pas op mijn 15e voor het eerst verliefd op een leeftijdsgenoot geworden. Maak je dus totaal geen zorgen: jij, en de jongens, zullen gauw genoeg over deze fase heengroeien. :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is helemaal niet raar, had ik precies hetzelfde op jouw leeftijd. Op mijn 13e/14e was ik heeeelemaal weg van filmsterren etc. De jongens van mijn leeftijd vond ik klein, niet mannelijk en zwaar irritantXD
Komt wel goed, echt!;)
Meisjes zijn in hun ontwikkeling rond jouw leeftijd verder dan jongens, waardoor ze eerder op een oudere jongen/man vallen dan op een jongen van hun leeftijd.