Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

waarom zijn er bijna geen producten te koop waar geen aspertaam of andere zoetstoffen in zit?

Als ik producten gebruik waar aspertaam in zit dan raak ik geheid aan de diaree, een allergische reactie dus. Nu zijn we opzoek geweest in de supermarkt enz, naar producten waar geen aspertaam in zit of een andere zoetstof maar die zijn er bijna niet. Heb jij een tip of surgestie dan lees ik het graag.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
809

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Verse producten gebruiken.
Wat dranken en toetjes betreft heb je gewoon gelijk. Zie de links hieronder. De eerste is van producten ZONDER aspartaam (heeeeel weinig) de tweede van producten MET (heeeeeel veel).
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dank je wel. ik heb veel aan de info gehad.

Andere antwoorden (3)

Er zijn geruchten dat aspertaam schadelijk is voor het lichaam en zelfs kankerverwekkende stoffen bevat.
Mooi dat je eigen lichaam zelf aan geeft dat het niet goed is voor je .
Er zouden voldoende alternative moeten zijn waar het niet in zit, even zoeken dan maar, ze zijn er zeker.
Waarschijnlijk is aspertaam goedkoop omdat het in goedkope levensmiddelen zit, misschien moet je bij de wat duurdere zoeken?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik wil niet zeggen dat je dan geluk hebt dat je alleen diarree ervan krijgt.
Ik zelf krijg een soort hyper en hypo aanval.
Dit betekent dus dat ik heel druk wordt om vervolgens accuut doodmoe en traag wordt.
Aspartaam is het meest gevaarlijke zoetstof die er bestaat!!!.
Helaas zit het inderdaad in bijna alle light producten en er zijn zelfs fabrikanten die het ook bij suiker doen (wil bijna zeggen, helemaal dodelijk)
Ik haal zelf vaak light producten bij de Aldi, daarin zit over het algemeen geen aspartaam.
Op sommige producten trouwens staan alleen E-nummers
Het E-nummer van aspartaam is E951.

Ik hoop dat er snel een verbod op komt

http://www.ipetitions.com/petition/zoetstof/signatures-1.html
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
"Als ik producten gebruik waar aspertaam in zit dan raak ik geheid aan de diaree"
Daar heb ik dus ook last van. Er zijn een aantal zaken die ik doe:
1. Ik drink geen frisdrank light producten meer. Of echte Cola of geen cola.
2. Als ik kauwgom wil koop ik allen Bubblicious waar echte suiker in zit. De rest heeft Xylitol.
3. Enzovoort.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding