Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland
Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (4)

Als je stoned bent heb je de indruk dat je muziek intenser beleefd.
Zet er een "nuchtere" persoon naast en deze zal geen verschil horen, of sterker nog, jij beleeft het zo en een nuchter persoon zal als vals ervaren.

Als je stoned bent, dan verlies je de grip op de realiteit. Jij zal het zeker mooier evaren. Maar of dat zo is....
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jaren geleden verklaarde één van de bandleden van Jefferson Airplane dat er van muziek maken onder invloed van drugs helemaal niets terechtkomt. Hoewel ze, althans in de zestiger jaren, zelf niet vies waren van gebruik en White Rabbit de effecten beschrijft van LSD in een analogie met Alice in Wonderland, was het alsof de gitaarsnaren de dikte hadden van scheepstrossen bij drugsgebruik.

Ik weet niet op welke drugs die uitspraken betrekking hadden maar in bijna alle gevallen denken drank- en drugsgebruikers hoogstens dat ze heel creatief bezig zijn terwijl de nuchtere toeschouwer daar heel anders over oordeelt.

Ik geloof er ergens wel in, maar heel voorzichtig, dat je je geest een zetje kunt geven met middelen, waardoor je meer openstaat voor zintuiglijke indrukken maar die leveren hoogstens enig resultaat op in de nawerking, als je al lang en breed weer met beide benen op de grond staat en in staat bent om adequaat te handelen. Maar onder invloed van drugs heb ik nog nooit iemand echt beter zien presteren.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er zijn veel liedjes door en over drugs gemaakt, denk bijvoorbeeld aan Jimi Hendrix en The Beatles. Veel liedjes hebben zij gemaakt toen ze stoned waren, maar om nu gelijk te zeggen dat het beter is, dat weet ik niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat bedoel ik. Ik heb (nog steeds) een paar LP's van Lou Reed in huis waarvan ik me afvraag waarom ik die ooit heb aangeschaft. Ze zijn gemaakt in een periode waarin hij nogal gebruikte (hoorde ik later) en op zijn best een flauw, zeikerig aftreksel van wat hij eerder (en daarna) presteerde. Dus inderdaad, ik heb niet zo'n hoge pet op van de creativiteit ten gevolge van drugs, ongeacht welke soort.
De gitaarspeler meent,dat ie de sterren van de hemel speelt,terwijl de luisteraar wenst, dat die speler dar maar op zat,op die ster bedoel ik.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Muziek spelen: als je een beetje stoned bent kan dat misschien een stukje ontspanning geven die een stijve hark genoeg losheid geeft zich te laten gaan in de muziek. Dus de compensatie van de stijfheid kan een voordeel zijn.
Ik ga er vanuit dat iemand die lekker in zijn vel zit en dus niks heeft te compenseren met drugs, er alleen slechter van zal gaan spelen omdat zijn techniek ietsje achteruit zal gaan tijdens drugsgebruik.

Muziek schrijven: drugs kunnen je dingen van een andere kant laten bekijken, dat kan soms tot leuke resultaten leiden bij kunstenaars. Je techniek wordt er zeker niet beter van, maar het kan iets verfrissends hebben.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing