niet te zwaar eten voordat je gaat auto rijden, en inderdaad, voor je uit kijken. Als dat allemaal niet helpt zul je toch misschien een pilletje moeten slikken. Primatour helpt meestal goed.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (11)

Zoveel mogelijk uit het raam kijken. Als je bijv. een boek gaat lezen, wordt je sneller misselijk. Ook zijn er speciale armbandjes met drukpunten waardoor je minder snel misselijk wordt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Meestal helpt het als je niet boven een wil zit. En probeer op de weg te letten, kijk waar je naar toe gaat. Helpt voor mij iig wel.

Toegevoegd na 2 minuten:
wil=wiel
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat is een wil?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
oeps typ foutje... is al aangepast
-Raam open (i.p.v. airco). Als dat teveel herrie maakt: oordopjes in.
-Niet naar buiten kijken, maar bijv. naar de stoel voor je.
-Slapen.
-MP3-speler+oortjes
-Chauffeur vragen minder snel te rijden.
-Elk uur even benen strekken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Lijkt me niet - dan zie je allemaal zaken voorbijflitsen, waardoor je evenwichtsorgaan 'van streek' raakt waardoor je misselijk wordt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je recht naast je kijkt wordt je inderdaad misselijk, maar als ik naar de stoel voor me kijk wordt je absoluut misselijk. Vanuit je ooghoeken zie je toch nog iets voorbijflitsen en je merkt zelf ook aan de beweging dat je vooruitgaat. Dus echt naar buiten kijken!!! Maar wel door de voorruit als het kan.
Zelf auto rijden.
Naast de bestuurder zitten en "mee rijden"
Niet lezen (niet op een punt focussen)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tegen zeeziekte schijnt een watje in het oor (links als je rechtshandig bent, rechts als je linkshandig bent)te helpen. Misschien voor wagenziekte ook. Verder niet lezen of iets anders doen waardoor je niet naar buiten kunt kijken
anneliez
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Precies! Watje in je oor. Dat wilde ik ook antwoorden.
+1
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Inderdaad ik heb dit antwoord al eerder gegeven, alleen dien je bij de auto het watje aan de kant waar het venster is te doen>
Je zegt geen pilletjes, dus zijn (behalve natuurlijk alle bovenstaande tips) gembercapsules misschien iets voor je,
gember is het bekendste kruidenmiddel tegen reisziekte. Je kunt ze bij de apotheek kopen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je moet niet veel eten, maar zorg toch dat je iets gegeten hebt. Als ik nuchter in de auto stap als passagier heb ik gegarandeerd prijs.
Voorin zitten en mee vooruit kijken helpt. Niet door het zijraampje kijken want dan wordt je misselijk van de voorbijrazende voorwerpen.
Vraag dat er zeker niemand rookt in de auto.
In pilletjes tegen reisziekte zit vaak gember. Dus gember capsules nemen of gember eten kan ook helpen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
op de bijrijdersstoel gaan zitten, dus niet achterin.
Goed op de weg blijven kijken, dus weten wanneer er een bocht aan komt.
Ga onder geen beding andere dingen doen, zoals met de cd-speler klooien, lezen (zelfs niet een smsje) en teveel naast of achter je kijken.

Zorg dat er geen parfum-dingen (?) op de ventilators zitten. Doe het raam een stukje open om wat frisse lucht in je gezicht te krijgen.

Vraag de bestuurder om niet te abrupt te remmen en niet te hard op te trekken en de weg te nemen met de minste rotondes.

Ik heb zelf altijd enorm last van wagenziekte, dus dit is wat mij helpt.
Mocht je nou wel misselijk worden, zorg dan dat je jezelf toestaat om te gapen, dit schijnt te zorgen dat er wat extra zuurstof naar je hersenen gaat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maakt niet uit waar je zit, naar buiten kijken en rustig een appel opeten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zelf heb ik altijd reispleisters gebruikt en na tien uur autorijden en een overtocht op zee , was ik nog kiplekker en had zelfs trek in eten .Je krijgt ze op dokters recept , ze werken ongeveer 72 uur je wordt ietsjepietsje slaperig ,je moet dus niet zelf rijden.
Plezierige reis!
12 jaar geleden
als je achterin zit moet je zorgen dat je in het midden gaat zitten zodat je goed naar de weg kan kijken.
wat ook helpt is doen alsof jezelf rijd. allen met je hersens dan ;-)
vooral niets lezen of ogen sluiten. kauwgom kauwen help iets.