Kun je beter ruiken met een grotere neus?

zo nee, zijn er wel andere voordelen van een grote neus.
Of nadelen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.7K

Het beste antwoord

Nee, behalve vooroordelen zijn er geen na- of voordelen aan een grote neus. Iemands reukvermogen wordt niet bepaald door de omvang van zijn of haar reukorgaan.
Amadea
12 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Een grote neus stoot je eerder.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Whaha en je kunt onder de douche een sigaret roken. ;-)))
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Makkelijker om een paar lijntjes te doen, raakt ie minder snel verstopt met poeder xd
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan zelfs pillen opsnuiven als ie groot genoeg is.
Je kan niet beter ruiken, maar je kan wel beter je bril op je neus zetten
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Denk dat het niet uitmaakt ligt aan het reuk vermogen van een mens, sommige ruiken alles en jij niet of anders om, je genen hebben dit bij de aanleg bepaald, de grootte en ook de geur sterkte.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Uit ervaring kan ik zeggen nee.
In mijn geval juist slechter. ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoe goed mensen kunnen ruiken, word niet bepaald door de grootte van de neus. De alertheid van het reukvermogen word door het neusslijmvlies in je neusholte bepaald. Mensen met een grote neus kunnen zichzelf wel beter koelen bij fysieke inspanning. Dat was ook de reden dat Neanderthalers een grote neus hadden, dat was voordelig bij de jacht op snelle dieren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een grote neus kan je beter schoonhouden (binnen) omdat je beter overal bij kunt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Neen ik het maakt niet uit hoe groot je reuk orgaan is maar hoe goed het werkt!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee dat maakt niet uit maar er zijn wel een paar andere voordelen, Een bril blijft er beter op zitten.
Je kan het beter schoonhouden van binnen (het snot zegmaar)